الینا والتونن وزیر خارجه فنلاند در بیانیه‌ای با حمایت از ادعای امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر این‌که وی اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را رد نمی‌کند، اعلام کرد: «نباید ایده اعزام نیروی نظامی به اوکراین را به‌طور کامل رد کرد». به گزارش نشریه پولیتیکو، در بیانیه وزیر خارجه فنلاند، آمده است: «کشورهای غربی، از […]

الینا والتونن وزیر خارجه فنلاند در بیانیه‌ای با حمایت از ادعای امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر این‌که وی اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را رد نمی‌کند، اعلام کرد: «نباید ایده اعزام نیروی نظامی به اوکراین را به‌طور کامل رد کرد».

به گزارش نشریه پولیتیکو، در بیانیه وزیر خارجه فنلاند، آمده است: «کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، نباید به طور کامل با ایده اعزام نیروهای نظامی به اوکراین در صورت بدتر شدن شرایط در آنجا، مخالف باشند».

این بیانیه می‌افزاید: «موضع فعلی فنلاند روشن است؛ این کشور در حال حاضر هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کند و حاضر نیست در مورد آن بحث کند اما ادامه حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «هلسینکی معتقد است بسیاری از کشورهای اروپایی می‌توانند تلاش‌های خود در راستای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین را افزایش دهند».

به نوشته پولیتیکو، فنلاند به عنوان یکی از جدیدترین اعضای ناتو، مشارکت قابل توجهی در حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه داشته و بیش از ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف کمک به این کشور کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv