امریکا با پیشی گرفتن از ایتالیا از نظر آمار مرگ در اثر ابتلا به بیماری کووید- نزده در صدر کشورهای قربانی این ویروس قرار گرفته است. براساس یافته های دانشگاه جانزهاپکنیز، از زمان شیوع ویروس کرونا در امریکا تاکنون بیش از بیست هزار تن درپی مبتلا شدن به بیماری کووید- نزده جان باخته اند. امریکا […]

امریکا با پیشی گرفتن از ایتالیا از نظر آمار مرگ در اثر ابتلا به بیماری کووید- نزده در صدر کشورهای قربانی این ویروس قرار گرفته است. براساس یافته های دانشگاه جانزهاپکنیز، از زمان شیوع ویروس کرونا در امریکا تاکنون بیش از بیست هزار تن درپی مبتلا شدن به بیماری کووید- نزده جان باخته اند. امریکا از لحاظ اقتصادی نیز طی سه هفته اخیر صدمه دیده است. براساس گزارشها، شانزده میلیون تن در کل این کشور به علت شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند.

تازه ترین معلوماتی که توسط دانشگاه جانز هاپکینز امریکا جمع آوری شده نشان می دهد که بیش از بیست هزار تن در امریکا از اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این آمار پس از آن اعلام می شود که امریکا اولین کشوری شد که روزانه بیش از دو هزار بیمار مبتلا به کووید- نزده در آن جان خود را از دست می دهند.

امریکا از نظر اقتصادی صدمه کلان دیده است. براساس معلومات مقام های امریکایی شانزده میلیون تن در سه هفته اخیر بیکار شده اند. دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا گفته بیکاری کشورش را بر سر یک دوراهی سخت قرار داده است.

آمار کل مبتلایان در امریکا حدود پنج صد و بیست هزار تن تخمین شده است. تمامی پنجاه ایالت امریکا در واکنش به این شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

نیوریاک گواه بیشترین رقم قربانیان بیمار کووید- نزده بوده است. تاکنون بیش از یکصد و هشتاد هزار تن در آن مبتلا شده اند. مقام های این ایالت آخرین رقم افراد جان باخته در بیست و چهار ساعت را هفت صد و هشتاد و سه تن اعلام کرده اند.

اندرو کومو والی نیوریاک گفت: این پایین ‌تر از حداکثرهاست و می توانید ببنید که تا حدودی درحال تثبیت است اما همچنان یک رقم هولناک است. این آماری باورنکردنی است که مرگ و رنجی باورنکردنی را به تصویر می کشد.

از سویی هم، کشورهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بیشترین رقم مرگ ناشی از بیماری کووید- نزده را پس از امریکا دارند. آخرین رقم جان باختگان در اسپانیا پنجصد و ده تن اعلام شده و گفته شده که برای سومین روز پیهم این رقم کاهش داشته است.

فرانسه بر اساس آخرین آمار منتشر شده رسمی از مبتلا شدن بیش از یکصد و بیست و چهار هزار تن در این کشور به ویروس کرونا و مرگ سیزده هزار و یکصد و نود و هفت تن خبر داده است. افراد مسن در خانه ‌های سالمندان بیشترین قربانیان این ویروس مرگبار در فرانسه استند.

دولت ایتالیا هم قرنطین را در سراسر این کشور تا چهاردهم ماه ثور تمدید و اعلام کرد که برخی از فروشگاه‌ ها در هفته آینده اجازه خواهند داشت به فعالیت بپردازند. ایتالیا با ثبت بیش از یکصد و چهل و هفت هزار مبتلا و بیش از هژده هزار قربانی، در اروپا و جهان در صف مقدم کشورهایی است که با ویروس مرگبار کرونا دست و پنجه نرم می ‌کند.