قطر علیه عربستان سعودی و متحدانش به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر در بیانیه ای اعلام کرد، که شکایت خود را علیه کشورهای تحریم‌ کننده تسلیم نهاد حل و فصل اختلافات این سازمان بین‌ المللی کرده است. در بیانیه رسمی این وزارت، دوحه کشورهای تحریم ‌کننده را به “نقض قوانین […]

قطر علیه عربستان سعودی و متحدانش به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر در بیانیه ای اعلام کرد، که شکایت خود را علیه کشورهای تحریم‌ کننده تسلیم نهاد حل و فصل اختلافات این سازمان بین‌ المللی کرده است.

در بیانیه رسمی این وزارت، دوحه کشورهای تحریم ‌کننده را به “نقض قوانین و قراردادهای زیربنایی مربوط به تجارت کالا و خدمات و نیز مالکیت معنوی” متهم کرده است. از سویی دیگر قرار است اجازه دسترسی احتیاطی به سه مسیر جدید بر فراز آب‌ های بین‌ المللی به هواپیماهای قطری داده شود. این تصمیم روز دوشنبه در نشستی با مدیریت نمایندگانی از سازمان ملل و با حضور مسوولان سازمان جهانی هوانوردی، ایکائو در مقر این سازمان در مونترال کانادا گرفته شده است. پنج کشور حوزه خلیج فارس، عربستان سعودی، امارات متحد عربی و بحرین از پانزدهم سرطان، با بستن مرزهای زمینی و دریایی با همسایه خود و نیز با ممنوع کردن پرواز هواپیما های قطری، عملا تحریم‌ های همه جانبه ‌ای را علیه این کشور آغاز کردند.