مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در زمانی کمتر از یک ماه پس از آغاز به کارش در دولت جدید آمریکا، مجبور به استعفا شد. علت استعفا، انتشار گزارش هایی بود که نشان می داد آقای فلین در پایان سال گذشته میلادی، با سفیر روسیه در واشنگتن در زمینه کاستن از تحریم های روسیه […]

مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در زمانی کمتر از یک ماه پس از آغاز به کارش در دولت جدید آمریکا، مجبور به استعفا شد. علت استعفا، انتشار گزارش هایی بود که نشان می داد آقای فلین در پایان سال گذشته میلادی، با سفیر روسیه در واشنگتن در زمینه کاستن از تحریم های روسیه و بهبود روابط با مسکو پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وعده هایی داده است. کاخ سفید اعلام کرده است که در جریان محتوای گفتگوهای او با سفیر روسیه نبوده است و آقای فلین در این موضوع حتی مایک پنس، معاون دونالد ترامپ را گمراه کرده است.

آقای فلین نیز در نامه استعفایش نوشت که به مایک پنس و دیگران درباره تماس هایش با سفیر روسیه اطلاعات ناقص داده است. پس از استعفای مایکل فلین، دونالد ترامپ جنرال “جوزف کیث کلاگ” را به گونه موقت به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا تعیین کرد.