مجلس اعیان بریتانیا، روز سه شنبه طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تصویب کرد. پیش از این، این طرح دو بار با رای منفی نمایندگان مجلس اعیان شکست خورده بود. به این ترتیب، نخست وزیر بریتانیا می تواند، روند خروج این کشور را، از اتحادیه اروپا آغاز کند. مجلس نمایندگان بریتانیا، پیش از این […]

مجلس اعیان بریتانیا، روز سه شنبه طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تصویب کرد. پیش از این، این طرح دو بار با رای منفی نمایندگان مجلس اعیان شکست خورده بود.

به این ترتیب، نخست وزیر بریتانیا می تواند، روند خروج این کشور را، از اتحادیه اروپا آغاز کند. مجلس نمایندگان بریتانیا، پیش از این در ماه فبروری، طرح “برکسیت” را تصویب کرده بود. طبق اعلام دولت بریتانیا، روند برکسیت از ماه مارچ جاری آغاز می شود، و مذاکرات برای ترک اتحادیه اروپا دو سال طول خواهد کشید. همزمان با تصویب این طرح در مجلس اعیان، نیکلا استورجن، وزیر اول اسکاتلند، خواهان برگزاری یک همه پرسی جدید، برای جدایی از بریتانیا شده است. اما ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، در باره تکرار همه پرسی استقلال اسکاتلند گفته است که، اکثریت اسکاتلندی ها همه پرسی دوم را برای استقلال نمی خواهند.