کارل نهامر نخست‌وزیر اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچ‌گونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. اظهارات کارل نهامر، نخست‌وزیر اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به‌منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن مطرح شد. کارل نهامر در پاسخ به […]

کارل نهامر نخست‌وزیر اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچ‌گونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد.

اظهارات کارل نهامر، نخست‌وزیر اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به‌منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن مطرح شد.

کارل نهامر در پاسخ به پرسش‌های اعضای کمیته اصلی اتحادیه اروپا در اتریش اظهار داشت که کشورش به‌طور کلی طرفدار گسترش اتحادیه اروپاست و با پیشنهاد چشم‌انداز الحاق اوکراین و جمهوری مولداوی موافقت کرده‌است.

با این حال، او اصرار داشت که نباید «رویه سریع» برای پیوستن این دو کشور وجود داشته باشد و اصلاحات داخلی اتحادیه اروپا هم برای آماده‌سازی این بلوک برای گسترش لازم است.

او تأکید کرد که اتریش با هیچ‌گونه گفت‌وگوی الحاق با اوکراین در شرایط فعلی موافقت نخواهد کرد.

نخست‌وزیر اتریش همچنین خاطرنشان کرد که فون در لاین قبل از صدور توصیه‌ای در ماه گذشته برای آغاز مذاکرات رسمی عضویت با اوکراین، با او یا هیچ یک از رهبران دیگر اتحادیه اروپا مشورت نکرده‌است. فون در لاین استدلال کرد که این کشور پیش‌رفت قابل توجهی در اصلاحات داخلی داشته‌است تا چنین اقدامی را تضمین کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv