رای دهندگان تایلند روز یکشنبه برای شرکت در همه پرسی در مورد پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق های رای رفتند. پیش نویس قانون اساسی جدید به ارتش تایلند قدرت زیادی برای نظارت بر امور کشور می دهد. از این همه پرسی به عنوان آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت دولت جنرال […]

رای دهندگان تایلند روز یکشنبه برای شرکت در همه پرسی در مورد پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق های رای رفتند.

پیش نویس قانون اساسی جدید به ارتش تایلند قدرت زیادی برای نظارت بر امور کشور می دهد. از این همه پرسی به عنوان آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت دولت جنرال پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند یاد می شود که دو سال پیش در یک کودتای نظامی قدرت را در این کشور به دست گرفت.پرایوت چان اوچا، نخست وزیر فعلی و اینگلوک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند که در سال دوهزار و چهارده و در پی کودتای نظامی از قدرت کنار گذاشته شد، از مردم خواستند در همه پرسی شرکت کنند. این رای گیری در حالی صورت گرفته است که بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل، به دنبال نقض گسترده حقوق بشر در تایلند، فضای کارزار تبلیغاتی برای این رای گیری “دلسرد کننده” بوده است.