مسکو در پاسخ به اقدام ماه دسامبر سال دوهزار و شانزده واشنگتن که منجر به اخراج سی و پنج دیپلمات روسی از آمریکا شد، سی دیپلمات این کشور را از روسیه اخراج می کند. پایگاه آنلاین روزنامه ایزوسیتا به نقل یک مقام وزارت خارجه روسیه که نام از وی گرفته نشده، روز سه شنبه این […]

مسکو در پاسخ به اقدام ماه دسامبر سال دوهزار و شانزده واشنگتن که منجر به اخراج سی و پنج دیپلمات روسی از آمریکا شد، سی دیپلمات این کشور را از روسیه اخراج می کند.

پایگاه آنلاین روزنامه ایزوسیتا به نقل یک مقام وزارت خارجه روسیه که نام از وی گرفته نشده، روز سه شنبه این خبر را اعلام کرده است. این مقام وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفته که طی شش ماه گذشته دولت ترامپ هیچ اقدامی برای حل اختلاف دیپلماتیک و آزادی سازی توقیف اماکن دیپلماتیک روسیه در واشنگتن و نیویارک انجام نداده و مسکو مجبور به انجام اقدامات متقابل شده است. این اقدام تنها سه روز پس از برگزاری نخستین دیدار رییسان جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ آلمان اعلام شده است. در ماه دسامبر سال گذشته بارک اوباما به نشانه واکنش در برابر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در یک اقدام ناگهانی دیپلمات های روسیه را اخراج و دو ملکیت دیپلماتیک این کشور را در واشنگتن و نیویارک نیز توقیف کرد.