رئیس‌جمهور بلاروس با امضای فرمانی جدید موجب مصونیت مادام‌العمر خود از تعقیب کیفری شد و به موجب این فرمان، رهبران اپوزیسیون در تبعید از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی منع می‌شوند. الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور ۶۹ ساله بلاروس که تقریبا ۳۰ سال است بر این کشور حکمرانی می‌کند، چنین فرمانی را صادر کرده و ممنوعیت شرکت […]

رئیس‌جمهور بلاروس با امضای فرمانی جدید موجب مصونیت مادام‌العمر خود از تعقیب کیفری شد و به موجب این فرمان، رهبران اپوزیسیون در تبعید از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی منع می‌شوند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور ۶۹ ساله بلاروس که تقریبا ۳۰ سال است بر این کشور حکمرانی می‌کند، چنین فرمانی را صادر کرده و ممنوعیت شرکت در انتخابات آتی شامل هر رئیس‌جمهور سابق و اعضای خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

گفته شده‌است که صرفاً شهروندان بلاروس که به‌طور دائم برای دست‌کم ۲۰ سال در این کشور زندگی کرده‌اند و هرگز اجازه اقامت در کشور دیگری را نداشته‌اند، واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هستند.

طبق این فرمان جدید، در صورت کناره‌گیری لوکاشنکو از قدرت، نمی‌توان او را در قبال اقداماتی که در رابطه با اعمال اختیارات ریاست‌جمهوری خود انجام داده، پاسخ‌گو کرد.

قانون جدید همچنین حمایت مادام‌العمر دولتی از الکساندر لوکاشنکو و خانواده او را تضمین می‌کند. بر اساس این فرمان، در صورت کناره‌گیری او از قدرت، لوکاشنکو به عضویت مادام‌العمر در مجلس علیای پارلمان بلاروس در خواهد آمد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv