دولت چین روز (سه‌‌شنبه ۱۶ عقرب) نارضایتی شدید خود را از تشدید درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح قومی و ارتش میانمار در نزدیکی مرز دو کشور اعلام کرد و از این‌که چندین تن از شهروندان این کشور قربانی درگیری‌های جاری در شمال میانمار، در نزدیکی مرز با چین شده‌اند، ابراز تاسف کرد. به گزارش رسانه‌های محلی […]

دولت چین روز (سه‌‌شنبه ۱۶ عقرب) نارضایتی شدید خود را از تشدید درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح قومی و ارتش میانمار در نزدیکی مرز دو کشور اعلام کرد و از این‌که چندین تن از شهروندان این کشور قربانی درگیری‌های جاری در شمال میانمار، در نزدیکی مرز با چین شده‌اند، ابراز تاسف کرد. به گزارش رسانه‌های محلی ، روز (شنبه ۱۳ عقرب) بر اثر اصابت گلوله‌های شلیک‌شده توسط افراد دخیل در درگیری، یک مرد چینی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. با این حال، چین هنوز آمار رسمی از تلفات انسانی رخ داده در این درگیری‌‌ها منتشر نکرده‌است.

اخیرا درگیری‌ها میان سه گروه مسلحِ ارتش آزادیبخش ملی تاانگ (TNLA)، ارتش آراکان (AA) و ارتش اتحاد ملی دموکراتیک میانمار (MNDAA) که برای خودمختاری می‌جنگند، با حکومت نظامی میانمار تشدید شده که بر اثر آن بیش از ۲۳ هزار تن مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv