روسیه خواهان بازآفرینی نقش و قدرت مجدد خود در صحنه جهانی است. رکس تیلرسون، نامزد پست وزارت امور خارجه آمریکا، در جلسه کمیته روابط خارجی سنا با تاکید براین مطلب گفته است که این امر در تضاد با ارزش های آمریکاست و این کشور باید در جهت کاهش شدت مقابله و برقراری تعامل لازم اقدام […]

روسیه خواهان بازآفرینی نقش و قدرت مجدد خود در صحنه جهانی است. رکس تیلرسون، نامزد پست وزارت امور خارجه آمریکا، در جلسه کمیته روابط خارجی سنا با تاکید براین مطلب گفته است که این امر در تضاد با ارزش های آمریکاست و این کشور باید در جهت کاهش شدت مقابله و برقراری تعامل لازم اقدام کند.

آقای تیرلرسون، روسیه را یک تهدید دانسته و گفته است که متحدان آمریکا در ناتو حق دارند تا درباره قدرت گرفتن روسیه هشیار باشند. آقای تیلرسون همچنین اولویت دولت جدید آمریکا را مبارزه با افراط گرایی عنوان کرده و گفته است، که از همه مسلمانانی که مخالف افراط گرایی هستند، باید دفاع  صورت گیرد. بر اساس گزارشهای منتشر شده، رکس تیلرسون روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه داشته است و انتصاب او در سمت وزارت امور خارجه آمریکا می تواند به نزدیک تر شدن روابط دو کشور به نفع کرملین منجر شود.