کنگره ملی حزب کمونیست چین تصویب کرده است که نام و نظرات شی جین‌ پینگ، رییس جمهور و دبیرکل این حزب، در اساسنامه حزب، موسوم به قانون اساسی حزبی، درج شود. در جلسه روز سه شنبه کنگره ملی، شرکت ‌کنندگان پیشنهاد اصلاحیه مرامنامه حزبی را تصویب کردند که طبق آن، افکار شی جین ‌پینگ رییس […]

کنگره ملی حزب کمونیست چین تصویب کرده است که نام و نظرات شی جین‌ پینگ، رییس جمهور و دبیرکل این حزب، در اساسنامه حزب، موسوم به قانون اساسی حزبی، درج شود.

در جلسه روز سه شنبه کنگره ملی، شرکت ‌کنندگان پیشنهاد اصلاحیه مرامنامه حزبی را تصویب کردند که طبق آن، افکار شی جین ‌پینگ رییس جمهور کنونی این کشور درباره عصر جدید سوسیالیسم با خصوصیات چینی در این سند گنجانده می‌ شود. این پیشنهاد توسط بیش از دوهزار شرکت ‌کننده در این جلسه تصویب شد. در بیانیه حزب نظرات آقای شی به عنوان “مشعلی فرا راه فعالیت حزب” مورد ستایش قرار گرفته است. براساس گزارشها، تصویب ثبت نام شی جین پینگ در اساسنامه حزب کمونیست چین به او اجازه می دهد تا به طور نامحدود در قدرت باقی بماند. تا پیش از این تنها نام مائوتسه تونگ، بنیانگذار حزب کمونیست و جمهوری خلق چین، در زمان حیات و تصدی سمت دبیرکلی حزب وارد این سند شده بود.