سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای کشور چین امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) اعلام کرد که امریکا باید از دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری تایوان که جنوری سال آینده میلادی برگزار می‌شود، اجتناب کند. ژو فنگلیان، سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای کشور چین درباره این انتخابات گفت:”انتخابات در این جزیره مربوط به امور داخلی چین […]

سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای کشور چین امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) اعلام کرد که امریکا باید از دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری تایوان که جنوری سال آینده میلادی برگزار می‌شود، اجتناب کند.

ژو فنگلیان، سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای کشور چین درباره این انتخابات گفت:”انتخابات در این جزیره مربوط به امور داخلی چین است و مداخله در آن توسط نیروهای خارجی غیرقابل قبول است”.

وی افزود، واشنگتن در جریان نشست عالی‌رتبه چین و امریکا در سانفرانسیسکو که نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شد، تعهدات سیاسی جدی را به پکن درباره تایوان ارائه کرد و جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به‌صورت ضمنی گفت که از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

این مقام دیپلماتیک همچنین خاطرنشان کرد: “امریکا باید به وعده‌ها و تعهداتش کاملاً پایبند باشد، از ارسال سیگنال‌های نادرست به نیروهای حامی استقلال تایوان امتناع کند و در انتخابات این جزیره مداخله نکند”.

تایوان ازسال ۱۹۴۹ مستقل از چین اداره می‌شود؛ اما پکن این جزیره را بخشی از خود می‌داند و گفته که اگر لازم باشد با استفاده از زور، آنرا تحت کنترل خود در خواهد آورد.

پکن همچنین مخالف هرگونه تماس‌های خارجی با تایوان است و می‌گوید، حق حاکمیت چین بر این جزیره غیرقابل مناقشه است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv