وزیر دفاع امریکا امروز (سه‌ شنبه، ۲۳ عقرب) مدعی شد که کشورهای عضو ستاد فرماندهی سازمان ملل که ناظر بر آتش‌بس مربوط به جنگ چند دهه پیش کوریا است، نگران کمک چین و روسیه به کوریای ‌شمالی برای فرار از تحریم‌های سازمان ملل و گسترش توانمندی‌های نظامی‌اش هستند. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در این […]

وزیر دفاع امریکا امروز (سه‌ شنبه، ۲۳ عقرب) مدعی شد که کشورهای عضو ستاد فرماندهی سازمان ملل که ناظر بر آتش‌بس مربوط به جنگ چند دهه پیش کوریا است، نگران کمک چین و روسیه به کوریای ‌شمالی برای فرار از تحریم‌های سازمان ملل و گسترش توانمندی‌های نظامی‌اش هستند. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در این اجلاس که در کوریای ‌جنوبی برگزار شد، همچنین به خاطر روند اخیر افزایش همکاری نظامی میان روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کوریای ابراز نگرانی نمود.

واشنگتن، کوریای‌ شمالی را به انتقال تجهیزات نظامی به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین و همچنین مسکو را به ارائه پشتیبانی فنی نظامی به کوریای ‌شمالی متهم کرده‌است. با این حال، کوریای ‌شمالی و روسیه هرگونه معامله تسلیحاتی را رد کرده‌اند. ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبران روسیه و کوریای ‌شمالی در دیدارشان در ماه سپتامبر در منطقه خاور دور روسیه، متعهد به همکاری نظامی نزدیک‌تر شدند. چین که نزدیک‌ترین متحد کوریای ‌شمالی است، اعلام کرده که به تعهدات بین‌المللی پایبند است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv