در پی وقوع یکی از شدیدترین درگیری ها در غرب برما، هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا و غیرنظامیان بودایی ساکن ایالت راخین، برای حفظ جان خود از این منطقه فرار کردند. خشونت های اخیر که طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده است تا کنون یکصد و چهار کشته بر جای گذاشته و سازمان ملل […]

در پی وقوع یکی از شدیدترین درگیری ها در غرب برما، هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا و غیرنظامیان بودایی ساکن ایالت راخین، برای حفظ جان خود از این منطقه فرار کردند.

خشونت های اخیر که طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده است تا کنون یکصد و چهار کشته بر جای گذاشته و سازمان ملل و برخی از سازمان های خیریه بین المللی را مجبور کرده است که کارکنان خود را از این منطقه خارج کنند. در پی این حملات که به گفته مقام های این ایالت یکصد و پنجاه شورشی آغازگر آن بودند، دوازده تن از نیروهای امنیتی برما نیز کشته شدند. موج جدید فرار مردم از مناطق شمالی ایالت راخین پس از آن آغاز شده است که شورشیان این منطقه روز جمعه با سلاح های سرد و بمب های دست ساز به سی ایستگاه پلیس و یک پایگاه ارتش حمله کردند. این درگیری ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه داشته است.