جوبایدن رییس‌جمهور امریکا، در مورد تماس تصویری خود با ولادیمیر رییس‌جمهور روسیه برای خبرنگاران گفته‌است که در مورد حمله بر اوکراین به وی هشدار داده است که اگر روسیه بر اوکراین حمله کند، هزینه وحشتناکی خواهد پرداخت و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد. بایدن در ارتباط با احتمال فرستادن سربازان آمریکایی به اوکراین […]

جوبایدن رییس‌جمهور امریکا، در مورد تماس تصویری خود با ولادیمیر رییس‌جمهور روسیه برای خبرنگاران گفته‌است که در مورد حمله بر اوکراین به وی هشدار داده است که اگر روسیه بر اوکراین حمله کند، هزینه وحشتناکی خواهد پرداخت و با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد.

بایدن در ارتباط با احتمال فرستادن سربازان آمریکایی به اوکراین در صورت حمله‌ی روسیه گفته‌است که در صورت لزوم، ناتو سربازان بیشتر به اوکراین خواهد فرستاد

وی افزوده ‌است:” این گزینه هرگز روی میز نبوده اما امریکا و دیگر اعضای ناتو مجبور خواهند شد سربازان بیشتری را به کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی اعزام کنند.

درهمین حال، لیز تراس، وزیر خارجه‌ی بریتانیا می‌گوید که اگر روسیه بر اوکراین حمله کند، یک اشتباه استراتژیک را مرتکب می‌شود و عواقب شدیدی برای این کشور در پی خواهد داشت:” ما باید از خود در برابر تهدیدهای فزاینده بازیگران متخاصم دفاع کنیم و باید قویا متحد شویم تا در برابر متجاوزانی که به دنبال محدود کردن مرزهای آزادی و دموکراسی هستند بایستیم.”

همچنان آنتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی امریکا نیز در حاشیه‌ی نخست‌ین روز نشست گروه ۷G به میزبانی بریتانیا، با همتایان چاپانی، ایتالیایی، و استرالیایی خود دیدارهای دوجانبه برگزار کرده و موضوع روسیه و اوکراین را به‌بحث گذاشته است. آقای بلنکین در صفحه‌ی توییتر خود نگاشته است که نگرانی مشترک درباره‌ی افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز با اوکراین و تاکید بر لزوم تنش ‌زدایی توسط روسیه و بازگشت مسکو به دیپلماسی از محورهای اصلی گفت‌وگوهای وی و همتای ایتالیایی‌‌اش بوده است. این در حالی‌است که مسکو همواره با رد حمله بر اوکراین می‌گوید که استقرار نیروهای ناتو در منطقه به تنش‌ها دامن می‌زند.