راز بزرگ تلفات ارتش اوکراین، ادعای واشنگتن درباره شفافیت مواضعش در قبال حمله به خاک روسیه، اعتراف امریکا به اولویت داشتن تامین جنگنده F_16  برای اوکراین و شرط کی‌یف برای گفت‌وگو درباره طرح صلح رهبران افریقایی، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند. نشریه فرانسوی ″والورس اکتوئل″، نوشته است که تعداد کشته شدگان در میان […]

راز بزرگ تلفات ارتش اوکراین، ادعای واشنگتن درباره شفافیت مواضعش در قبال حمله به خاک روسیه، اعتراف امریکا به اولویت داشتن تامین جنگنده F_16  برای اوکراین و شرط کی‌یف برای گفت‌وگو درباره طرح صلح رهبران افریقایی، از مهم‌ترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند.

نشریه فرانسوی ″والورس اکتوئل″، نوشته است که تعداد کشته شدگان در میان نظامیان نیروهای مسلح اوکراین برای ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری این کشور اطلاعاتی بسیار نامطلوب است که مخفی نگهداشتن آن اهمیت زیادی یافته است. به نوشته این نشریه، مقام‌های کی‌یف از اینکه مربیان فرانسوی که نیروهای نظامیان اوکراینی را آموزش می‌دهند درباره تعداد تلفات هم‌قطاران آنان پرسش های کردند، بشدت ناراضی شده و به این موضوع واکنش نشان دادند. به گفته این نشریه، ۴۰ تا ۶۰ درصد از سربازان نیروهای مسلح اوکراین که در فرانسه آموزش دیده‌‌اند، با یک‌دیگر دیگر تماسی نداشتند و این احتمال وجود دارد که آنان در جنگ کشته شده‌‌اند.

در همین‌حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه حملات احتمالی کی‌یف به اهدافی در خاک روسیه را تشویق نمی‌کند: ″ما به طرف اوکراینی کاملا واضح اعلام کردیم که حملات اوکراین به اهدافی در داخل مرزهای روسیه را تسهیل یا تشویق نکرده و نخواهیم کرد″.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا برخلاف ادعاهای قبلی مقام‌های واشنگتن، اعلام کرد که تحویل جنگنده‌‌های F-16  به اوکراین برای دولت ایالات متحده یک اولویت است: ″این موضوع برای ما یک اولویت است و در ماه‌های آینده عملیات اجرایی برای این منظور را آغاز خواهیم کرد″.

از سویی‌هم، دیمیتری کوله‌ با، وزیر امور خارجه اوکراین در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که کی‌یف آماده گفت‌وگو با آن دسته از کشورهای آفریقایی است که قصد دارند به هدف حل مناقشه کنونی در اوکراین کمک هایی ارایه دهند، اما هرگونه ابتکارعملی در زمینه صلح نباید مستلزم توقف درگیری نظامی باشد: ″گروهی از رهبران آفریقایی واقعا به سراغ ما خواهند آمد. ما آماده گفت‎وگو با همه کسانی هستیم که می‌خواهند گفتگو کرده و به دنبال راه حلی برای وضعیت کنونی باشند″.

این در حالی‌است که جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش پانزده هزار سرباز اوکراینی را به پایان رسانده است و ۱۵ هزار تن دیگر نیز تا پایان سال آموزش خواهند دید.