سازمان جهانی صحت، از احتمال برگشت ویروس کرونا در کشورهای هشدار داده است که شمار مبتلایان این ویروس در آن ها کاهش یافته است. یک مقام سازمان جهانی صحت هشدار داده است که دست کم گرفتن ویروس کرونا در کشورهای که شمار مبتلایان در آن ها کاهش یافته است، احتمال بازگشت مجدد این ویروس را […]

سازمان جهانی صحت، از احتمال برگشت ویروس کرونا در کشورهای هشدار داده است که شمار مبتلایان این ویروس در آن ها کاهش یافته است. یک مقام سازمان جهانی صحت هشدار داده است که دست کم گرفتن ویروس کرونا در کشورهای که شمار مبتلایان در آن ها کاهش یافته است، احتمال بازگشت مجدد این ویروس را افزایش می دهد. از سویی هم گروهی از متخصصان چینی که برای مشورت در باره ویروس کرونا به اروپا سفر کرده اند، از شیوه قرنطین شهرها در بسیاری از کشورها انتقاد کرده اند.

تاکیشی کاسای، مدیر منطقه غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی صحت، به کشورهای آسیا و اقیانوسیه به ویژه  به آن کشورهای که شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا استند، هشدار داده که این ویروس را دست کم نگیرند و همه چیز را تمام شده ندانند، زیرا به گفته او احتمال بازگشت و شیوع مجدد این ویروس در این کشورها بسیار زیاد است. به گزارش فرانس بیست و چهار، این مقام سازمان جهانی صحت تاکید کرده است که اقدامات این کشورها برای مهار شیوع کرونا، تنها به آن ها زمان می دهد تا بتوانند برای مقابله با انتقال گسترده این ویروس کشنده، آمادگی کسب کنند. نگرانی این مقام سازمان جهانی صحت در حالی مطرح شده است که مقام های چین به تازگی اعلام کردند که قرنطین شهر ووهان این کشور که خاستگاه ویروس کرونا است را رفع کرده اند.

از سویی هم گروهی از متخصصان چینی که برای ارایه مشورت به ایتالیا سفر کرده‌ اند، تاکید کرده اند که قرنطین کارآمد همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا حتی آنهایی را نیز که دارای علایم خفیف استند، باید در بربگیرد. انتقاد این متخصصان چینی در حالیست که بسیاری از کشورها به بیماران دارای علایم خفیف کرونا توصیه می کنند که برای طی دوران بهبود در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز پزشکی امتناع کنند.

با این همه، و براساس آمارهای رسمی، ویروس کرونا تاکنون بیش از هفتصدو هشتاد و شش هزار تن را در سراسر جهان آلوده کرده است که از میان بیش از سی و هفت هزار تن جان خود را از دست داده ‌اند.