یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پس از جنگ جهانی دوم حالا خطر در گرفتن جنگی که در آن تسلیحات هسته ای به کار رود بیش از هر زمان دیگری محتمل است. رناتا دوان، مدیر موسسه پژوهشی خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرده که تمامی دولت های برخوردار از سلاح هسته […]

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پس از جنگ جهانی دوم حالا خطر در گرفتن جنگی که در آن تسلیحات هسته ای به کار رود بیش از هر زمان دیگری محتمل است.

رناتا دوان، مدیر موسسه پژوهشی خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرده که تمامی دولت های برخوردار از سلاح هسته ای، مدرن سازی اتمی را در برنامه خود قرار داده اند و چشم انداز کنترول سلاح در جهان به ویژه با توجه به رقابت آمریکا و چین در حال تغییر است. این کارشناس سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران در ژنف سویس اعلام کرد‌ه که یادآوری این نکته ضروری، به نوعی از پوشش خبری رسانه ها به دور مانده است که خطرات جنگ هسته ای به ویژه اکنون زیاد بوده و بیش از هر زمان دیگر پس از جنگ جهانی دوم است. خانم داون همچنین تاکید کرده که ظهور انواع تازه جنگ، به همراه رشد فزاینده گروه های مسلح و فناوری‌ ای تازه نظامی، مرز میان تهاجم و تدافع را تیره و تار کرده است.