مسکو به واشنگتن هشدار داده است که اگر روسیه را به بهانه اتهام حمله سایبری به نظام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تحریم ‏‌های تازه اقتصادی مواجه سازد، با اقدام متقابل مسکو روبه رو خواهد شد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با تاکید براین مطلب، گفته است دولت اوباما این اطلاعات غلط را […]

مسکو به واشنگتن هشدار داده است که اگر روسیه را به بهانه اتهام حمله سایبری به نظام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تحریم ‏‌های تازه اقتصادی مواجه سازد، با اقدام متقابل مسکو روبه رو خواهد شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با تاکید براین مطلب، گفته است دولت اوباما این اطلاعات غلط را باهدف ارایه بهانه ای برای شکست خود مطرح کرده است. وی هشدار داده که کشورش به هر شیوه ممکن نسبت به گام‌ های خصمانه ای که آمریکا تصمیم به برداشتن آن ها کرده است، واکنش خواهد داد. پیش از این شماری از سناتوران برجسته آمریکایی هشدار داده اند که، روسیه و رییس جمهور آن ممکن است در ارتباط با آنچه ادعا می شود دخالت در انتخابات ماه گذشته آمریکاست، با تحریم روبه رو شود. از سویی هم، گفته شده است که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تدابیری تلافی جویانه را علیه روسیه اعلام کند که می تواند شامل تحریم های اقتصادی و تغییرات در روابط دیپلماتیک باشد.