شماری مبتلایان به ویروس کرونا در جاپان افزایش چشمگیری یافته و شفاخانه ها به علت افزایش تعداد بیماران از پذیرش آنها خودداری می ‌کنند. پزشکان در جاپان هشدار داده اند که نظام درمانی این کشور در صورتی که دولت منابع بیشتری اختصاص ندهد، فرو خواهد پاشید. دولت جاپان به تازگی به علت همه گیری ویروس […]

شماری مبتلایان به ویروس کرونا در جاپان افزایش چشمگیری یافته و شفاخانه ها به علت افزایش تعداد بیماران از پذیرش آنها خودداری می ‌کنند. پزشکان در جاپان هشدار داده اند که نظام درمانی این کشور در صورتی که دولت منابع بیشتری اختصاص ندهد، فرو خواهد پاشید. دولت جاپان به تازگی به علت همه گیری ویروس کرونا در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طبق گزارش ‌ها، هشت شفاخانه، بیمار یک آمبولانس را نپذیرفته ‌اند. امدادگران در توکیو برای یافتن شفاخانه برای درمان افراد مبتلا باید ساعت‌ ها رانندگی کنند. مقام ‌های جاپانی گفته است که دستکم هشت صد مورد در ماه جاری وجود داشته که حداقل پنج شفاخانه از پذیرش بیماران آمبولانس ‌ها خودداری کرده ‌اند.

پزشکان خانواده برای معاینه مبتلایان احتمالی به کار دعوت شده و آنها قرار است از این افراد نمونه‌ گیری کنند. دولت جاپان اخیرا به دلیل شیوع بیشتر ویروس کرونا در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در همین حال وزیران خارجه شماری از کشورها خواستار پاسخی واحد برای کاهش تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی شده ‌اند. گروه هماهنگی وزیران درباره بیماری کووید- نزده که شامل کانادا، کوریای جنوبی، آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، اندونیزیا، برازیل، مکسیکو، پیرو، سنگاپور، ترکیه و مراکش استند، اعلام کرده اند که همکاری برای نجات جان انسان‌ ها و معیشت آنها ضروری است.

شمار جان ‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در جهان به بیش از یکصد و پنجاه هزار تن رسیده و این وزیران می ‌گویند تلاش می‌ کنند واکنش هماهنگی در این زمینه از جمله تهیه واکسین و درمان‌ های مرتبط نشان دهند. آنان بر اهمیت حفظ پیوندهای حمل و نقل جهانی تاکید کرده و گفته اند از چالش ‌هایی که ویروس کرونا برای کشورهای آسیب پذیر و در حال توسعه ایجاد کرده، آگاه استند.