مارین لوپن رهبر فراکسیون اتحاد ملی فرانسه در پارلمان این کشور هشدار داده‌است که دخالت ناتو در اوکراین، ممکن است به‌جنگ جهانی سوم منجر شود. وی می‌گوید که تامین تدریجی سلاح‌‌های تهاجمی برای نیروهای نظامی اوکراین می‌تواند این درگیری را به یک جنگ ۱۰۰ ساله تبدیل کند. در همین‌حال، ولودیمیر زلنسکی رییس‌‌جمهور اوکراین می‌گوید که […]

مارین لوپن رهبر فراکسیون اتحاد ملی فرانسه در پارلمان این کشور هشدار داده‌است که دخالت ناتو در اوکراین، ممکن است به‌جنگ جهانی سوم منجر شود.

وی می‌گوید که تامین تدریجی سلاح‌‌های تهاجمی برای نیروهای نظامی اوکراین می‌تواند این درگیری را به یک جنگ ۱۰۰ ساله تبدیل کند. در همین‌حال، ولودیمیر زلنسکی رییس‌‌جمهور اوکراین می‌گوید که کی‌یف در هفته جاری منتظر اخبار خوب در مورد، همگرایی شرکای اروپایی خود برای ارسال کمک‌های نظامی بیش‌تر به اوکراین است.

مارین لوپن رهبر فراکسیون اتحاد ملی فرانسه در نشست پارلمان این کشور، که با حضور الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه برگزار شد، درباره وضعیت اوکراین تاکید کرد که ادامه کمک‌های نظامی ناتو به این کشور، ممکن منجر به‌جنگ جهانی سوم شود. رهبر بزرگ‌ترین جناح اپوزیسیون دولت فرانسه تاکید کرده‌است که وقت آن فرا رسیده است که اقدامات خود را در سمت و سوی برقراری صلح در اوکراین هدایت کنند. وی هم‌چنان تاکید کرده‌است که مناقشه اوکراین تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌‌شود: ″در صورتی که ناتو به امید یک پیروزی فرضی برای کی‌یف به مشارکت حداکثری در جنگ اوکراین اقدام کند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این درگیری به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد. تامین تدریجی سلاح‌‌های تهاجمی برای نیروهای نظامی اوکراین می‌‌تواند این درگیری را به یک جنگ ۱۰۰ ساله تبدیل کند″.

در همین‌حال، ولودیمیر زلنسکی رییس‎‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار ارسال کمک‌های نظامی بیش‌تر به کشورش از سوی غرب شد: ″روز جمعه نشست مشترک اوکراین و اتحادیه اروپا در حمایت از کی‌یف برگزار می‌‌شود. ما منتظر اخبار مهمی برای اوکراین و تصمیمات شرکای خود در اتحادیه اروپا هستیم″.

از سویی‌هم، ماریا زاخارووا سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که غرب به این نتیجه رسیده که اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن وضعیت کنونی در اوکراین را به وجود آورده است: ″مشخص شد که امریکا موجب وضعیت اوکراین شده اما این ما نیستیم که تازه به این مساله پی برده است. ما خیلی وقت پیش متوجه شدیم و سال‌ها سعی کردیم تا در این باره به همه بگوییم. هرچند کارشناسان، دانشمندان سیاسی و روزنامه نگاران در غرب تازه به این قضیه پی بردند، با احتیاط یا حتی پیگیرانه می‌‌گویند که به نظر همه اینها با اقدام‌‌های تحریک‌آمیز آغاز شده‌است. اقدام‌های تحریک‌آمیز مشخصا از سوی واشنگتن صورت گرفته است″.

این در حالی‌است که جو بایدن، رییس‌‌جمهوری امریکا قصد دارد با ولادیمیر زلنسکی، رییس‌‌جمهوری اوکراین، آخرین درخواست‌های کی‌یف برای دریافت سلاح‌‌های پیشرفته غربی رای‌زنی کند. بایدن این اظهارات را یک روز بعد، پس از مخالفتش با ارسال جنگ‌نده به اوکراین بیان کرده‌است.