ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده است که کوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر از سواحل شرقی خود به دریا پرتاب کرده است. پرتاب این موشک در حالی صورت گرفته است که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا میزبان یک اجلاس هسته ‌ای در واشنگتن است. بارک اوباما رییس جمهوری امریکا دیروز در یک اجلاس مهم در […]

ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده است که کوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر از سواحل شرقی خود به دریا پرتاب کرده است. پرتاب این موشک در حالی صورت گرفته است که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا میزبان یک اجلاس هسته ‌ای در واشنگتن است.

بارک اوباما رییس جمهوری امریکا دیروز در یک اجلاس مهم در واشنگتن با رییس جمهور چین ملاقات کرده و تاکید کرده است که دو کشور به تفاهم هایی پیرامون خلع سلاح هسته ای کوریای شمالی دست یافته اند. این اجلاس بر موضوع امنیت هسته ای در جهان تمرکز دارد و چین از جمله کشورهای حاضر در آن است. موشک بالستیکی که گفته می ‌شود کوریای شمالی آزمایش کرده، تازه ترین مورد از یک رشته آزمایش ‌های موشکی این کشور است که باعث تشدید تنش‌ های منطقه شده است.

آقای اوباما در اجلاس واشنگتن گفته است که امریکا و چین هر دو می‌ خواهند که شبه ‌جزیره کوریا عاری از تسلیحات هسته ‌ای باشد و برای جلوگیری از آزمایش های موشکی بیشتر کوریای شمالی با هم همکاری خواهند کرد.

وزارت خارجه چین نیز اعلام کرده است که پکینگ و واشنگتن در مورد مسایل مطرح شده که بخش عمده آن را مساله کوریای شمالی در بر می گیرد به تفاهم مهمی دست یافته اند.

این در حالیست که شورای امنیت پس از آزمایش موشکی و پرتاپ ماهواره جاسوسی به فضا از سوی کوریای شمالی، تحریم های گسترده تری را بر ضد این کشور وضع کرد که با حمایت قاطع چین همراه بود.