هندی ها هفتادمین سالروز استقلال کشور شان از استعمار انگلیس را جشن گرفتند. شهروندان هند در پانزدهم اگست سال نزده چهل و هفت به رهبری مهاتما گاندی به سلطه دوصد ساله انگلیسی ها پایان دادند و استقلالیت کشورشان را بدست آوردند. انگلیسی ها در اوایل قرن هفدهم به بهانه تجارت وارد این سرزمین شدند و […]

هندی ها هفتادمین سالروز استقلال کشور شان از استعمار انگلیس را جشن گرفتند. شهروندان هند در پانزدهم اگست سال نزده چهل و هفت به رهبری مهاتما گاندی به سلطه دوصد ساله انگلیسی ها پایان دادند و استقلالیت کشورشان را بدست آوردند.

انگلیسی ها در اوایل قرن هفدهم به بهانه تجارت وارد این سرزمین شدند و دوصد سال این کشور را جزیی از مستعمرات خود داشتند. اما با ورود مهاتماگاندی، نهرو و ابوالکلام آزاد؛ از آزادیخواهان هندی و با رونق گرفتن جنبش های استقلال طلبانه آنان در قرن بیستم سرانجام انگلیسی ها با شکست مواجه شدند. گاندی در اولین اقدام از مردم کشورش خواست کالاهای تجارتی بریتانیا را تحریم کنند. براساس نوشته مایک دیویس یک نویسنده آمریکایی بر اثر سیاست های بریتانیا در هند دوازده تا بیست و نه میلیون هندی بین سال های هجده هفتاد و شش تا نزده صد، کشته شده اند.