اولین گروه از شش صد و بیست و نه پناهجویی که توسط کشتی آکواریوس در دریای مدیترانه نجات یافته بودند روز یکشنبه وارد بندر والنسیای اسپانیا شده اند. اسپانیا در حالی حاضر به پذیرش این پناهجویان شد که کشورهای ایتالیا و مالت به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری در بنادر خود ندادند. گروهی از امدادگران و […]

اولین گروه از شش صد و بیست و نه پناهجویی که توسط کشتی آکواریوس در دریای مدیترانه نجات یافته بودند روز یکشنبه وارد بندر والنسیای اسپانیا شده اند. اسپانیا در حالی حاضر به پذیرش این پناهجویان شد که کشورهای ایتالیا و مالت به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری در بنادر خود ندادند. گروهی از امدادگران و مسئولان بهداشتی در بندر والنسیای اسپانیا حضور دارند تا به پناهجویان کمک کنند. این پناهجویان طی نه روز گذشته در دریای مدیترانه سرگردان بودند.

دولت جدید ایتالیا که با حضور حزب راست افراطی «لیگ» به رهبری ماتئو سالوینی تشکیل شده است سیاست مهاجرتی این کشور را تغییر داده است. ماتئو سالوینی در دولت جدید ایتالیا عهده دار سمت وزارت داخله شده است. در مقابل دولت جدید اسپانیا به رهبری پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور با پذیرش پناهجویان آکواریوس سیاست مهاجرتی متفاوت مادرید در مقایسه با روم را نشان داد.