حمله افراد مسلح بر یک کنسرت در مسکو، با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. دبیرکل سازمان ملل این حمله را تروریستی خوانده و محکوم کرد. قصر سفید اعلام کرده‌است که امریکا به روسیه در مورد حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود. روز جمعه افراد مسلح بر یک کنسرت در مسکو حمله کردند. این رویداد شب گذشته […]

حمله افراد مسلح بر یک کنسرت در مسکو، با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. دبیرکل سازمان ملل این حمله را تروریستی خوانده و محکوم کرد. قصر سفید اعلام کرده‌است که امریکا به روسیه در مورد حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود.

روز جمعه افراد مسلح بر یک کنسرت در مسکو حمله کردند. این رویداد شب گذشته (جمعه، ۳حمل) در منطقه کراسنوگورسک مسکو رخ داد. بر اساس اطلاعات، ۵ مهاجم در این رویداد دست داشتند و پس از تیراندازی، ساختمان نیز آتش گرفت.

این حمله با واکنش‌هایی جهانی مواجه شده‌است. در ادامه واکنش ها، دبیر کل سازمان ملل متحد این حمله را ترویستی خوانده و نکوهش کرد.  فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد این حمله را تروریستی خواند و محکوم کرد: «آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس را به‌شدت محکوم می‌کند و به مردم و دولت روسیه تسلیت می‌گوید».

از سوی هم، قصر سفید اعلام کرده که امریکا به روسیه در مورد حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود: «در اوایل این ماه، دولت امریکا اطلاعاتی در مورد یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی‌شده در مسکو که احتمالاً گردهمایی‌های بزرگ، از جمله کنسرت‌ها را هدف قرار خواهد داد، به‌ دست آورد و واشنگتن این اطلاعات را با مقام‌های روسی به اشتراک گذاشت».

در همین حال، وزارت خارجه در خبرنامه‌ای حمله در مسکو را نکوهش کرده و آن را خلاف قوانین حقوق بشری دانسته‌است. به گفته‌ وزارت خارجه، گروه‌های سازمان‌یافته از طریق این رویدادها تلاش بدنام کردن دین اسلام و بی‌ثباتی منطقه را دارند. این وزارت افزوده که کشورهای منطقه باید موضع هماهنگ، روشن و قاطع در برابر رویدادهای که برای بی‌ثباتی منطقه است اتخاذ کنند.

همچنان دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید که در صورت ارتباط کی‌یف، با حمله در مسکو، سران اوکراین را خواهند کشت: «اگر ثابت شود سران اوکراین با حمله به مسکو ارتباط داشته اند، آنان را خواهیم کشت. تروریست‌ها زبانی جز انتقام را نمی‌فهمند و اگر مقابله رودررو نشود، هیچ‌گونه محاکمه یا تحقیقاتی مفید نخواهد بود. اگر ثابت شود از نظام کی‌یف دستور گرفته‌اند، باید بی‌رحمانه آنان از جمله سران کشوری را که مرتکب این اقدام هول‌ناک شده‌است، نابود کرد».

این در حالی‌است که گروه داعش مسؤلیت این حمله را بر عهده گرفته‌است. این گروه در بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرده که جنگ‌جویان داعش به تجمع بزرگی در حومه مسکو، پایتخت روسیه حمله کردند. مقام‌های امنیتی روسیه می‌گویند که در اثر گلوله‌باری افراد مسلح بر مردم در یک کنسرت در نزدیکی مسکو، کم از کم ۶۰ تن کشته و بیش از ۱۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv