وزارت خارجه آمریکا می‌ گوید در پی بروز عوارض فزیکی برای کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا، دو دیپلمات کیوبا را اخراج کرده است. سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اعلام این خبر، از ارایه جزییات در باره عوارض فزیکی کارکنان سفارت آمریکا در کیوبا خودداری کرده است، اما به نوشته واشنگتن پست و به نقل از […]

وزارت خارجه آمریکا می‌ گوید در پی بروز عوارض فزیکی برای کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا، دو دیپلمات کیوبا را اخراج کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اعلام این خبر، از ارایه جزییات در باره عوارض فزیکی کارکنان سفارت آمریکا در کیوبا خودداری کرده است، اما به نوشته واشنگتن پست و به نقل از دیگر مقام های وزارت خارجه آمریکا، دو کارمند سفارت این کشور در هاوانا شنوایی خود را از دست داده اند. به گزارش واشنگتن پست، بازرسان در حال بررسی این موضوع استند که عناصر وابسته به دولت کیوبا دستگاه های صوتی داخل یا خارج محل سکونت پنج کارمند سفارت آمریکا، کار گذاشته اند که امواجی آن موجب ناشنوایی آنان شده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است دولت آمریکا با این مساله برخوردی جدی خواهد داشت و تحقیقات درحال حاضر درجریان است. وزارت امور خارجه کیوبا با تکذیب این ادعا، برای بررسی این موضوع با آمریکا، ابراز آمادگی کرده است.