وزیر خارجه سوئیس در جریان جلسه‌ای که پیش از مجمع جهانی اقتصاد در داووس برگزار شد، صراحتاً اعلام کرد که برای هرگونه مذاکرات صلح جهت خاتمه جنگ اوکراین، باید روسیه را نیز در نظر گرفت و بدون حضور این کشور نمی‌توان به صلح رسید؛ اظهار نظری که موجب شد سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آن […]

وزیر خارجه سوئیس در جریان جلسه‌ای که پیش از مجمع جهانی اقتصاد در داووس برگزار شد، صراحتاً اعلام کرد که برای هرگونه مذاکرات صلح جهت خاتمه جنگ اوکراین، باید روسیه را نیز در نظر گرفت و بدون حضور این کشور نمی‌توان به صلح رسید؛

اظهار نظری که موجب شد سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آن واکنش نشان دهد.

ایگنازیو کاسیس مشاور فدرال سوئیس و وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به کشته شدن بسیاری در این جنگ، تأکید کرد: ما حقی برای صبر کردن نداریم و باید فوراً به این جنگ خاتمه دهیم.

در این حال، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سوئیس گفت اگر غرب می‌خواهد درباره اوکراین مذاکره‌ای برگزار شود، باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند.

او در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوستیا» خاطرنشان کرد: اگر برخی کشورها مایلند راهی برای بن‌بستی که واشنگتن آن را ایجاد کرده، بیابند، باید یک مسأاه را در نظر بگیرند. در چنین موقعیتی، غرب و این کشورها باید ارسال تسلیحات  به اوکراین را متوقف کرده، دست از تحریم‌های ضدروسی بردارند و بیانیه‌هایی را در راستای روس‌هراسی صادر نکنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv