آسترالیا و آمریکا برای اسکان مجدد تعدادی از پناهجویانی که در پاپوآ گینه نو، و جزیره نائورو نگهداری می شوند به توافق رسیده ‌اند. بر اساس گزارشها، و در چارچوب این توافقنامه، پرونده این پناهجویان بررسی می ‌شود، و تعدادی از آنها که در شرایطی آسیب پذیرتر قرار دارند، برای اسکان به آمریکا خواهند رفت. […]

آسترالیا و آمریکا برای اسکان مجدد تعدادی از پناهجویانی که در پاپوآ گینه نو، و جزیره نائورو نگهداری می شوند به توافق رسیده ‌اند. بر اساس گزارشها، و در چارچوب این توافقنامه، پرونده این پناهجویان بررسی می ‌شود، و تعدادی از آنها که در شرایطی آسیب پذیرتر قرار دارند، برای اسکان به آمریکا خواهند رفت.

ملکوم ترنبال، نخست‌ وزیر استرالیا، در این رابطه گفته است که، اسکان مجدد این پناهجویان تدریجا صورت خواهد پذیرفت. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز ضمن تایید این توافقنامه گفته است که، کشورش با سازمان پناهندگان سازمان ملل در خصوص پناهجویان در این منطقه، و دیگر نقاط جهان، در ارتباط و در حال همکاری است. بر اساس گزارشها، این توافقنامه بین استرالیا و آمریکا تحت نظارت اداره امور پناهجویان سازمان ملل متحد”یو ان اچ سی آر” صورت می‌ گیرد.