ریاست جمهوری روسیه بار دیگر نسبت به ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف به‌شدت انتفاد کرد. سخنگوی کرملین می‌گوید که ارسال تسلیحات تنها منجر به‌وخامت اوضاع کمک می‌کند. سخنگوی کرملین همچنان تاکید می‌کند که جنگ در اوکراین تا رسیدن مسکو به اهداف ادامه خواهد داشت. در همین‌حال، نخست‌وزیر جمهوری استونی، اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند تا […]

ریاست جمهوری روسیه بار دیگر نسبت به ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف به‌شدت انتفاد کرد.

سخنگوی کرملین می‌گوید که ارسال تسلیحات تنها منجر به‌وخامت اوضاع کمک می‌کند. سخنگوی کرملین همچنان تاکید می‌کند که جنگ در اوکراین تا رسیدن مسکو به اهداف ادامه خواهد داشت. در همین‌حال، نخست‌وزیر جمهوری استونی، اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند تا زمانی که درگیری نظامی در خاک این کشور به پایان نرسیده باشد، به ناتو بپیوندد.

در ادامه ارسال تسلحات مدرن غرب به کی‌یف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، ربیس‌جمهور روسیه می‌گوید که این کشور باید به تمام اهداف خود در اوکراین برسد. دیمیتری پسکوف افزود که عملیات نظامی روسیه باید در اوکراین تکمیل شود و جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. سخنگوی پوتین این اظهارات را روز یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا- یک مطرح کرد:مسکو باید بداند که با چه کسانی سرو کار دارد، باید تا انتها به جلو حرکت کرد و جایگزین دیگری وجود ندارد. اینها همان افرادی هستند که سال‌ها متوجه کودکان کشته شده در دونباس نشدند و ما حتی یک کلمه محکومیت هم از آنها نشنیدیم″.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین از سوی فرانسه و آلمان به دور دیگری از تشدید تنش‌‌ها در منطقه منجر خواهد شد: ″در حال‌حاضر شاهد گفت‌وگو در مورد تحویل موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر از فرانسه و آلمان به کی‌یف هستیم. موشک سلاحی کاملا متفاوت است و به دور دیگری از تشدید  تنش منجر خواهد شد.

در همین‌حال، کایا کالاس، نخست‌وزیر جمهوری استونی، روز یک‌شنبه در اجلاس بین‌المللی امنیتی “گفت‌وگوی شانگری-لا” در سنگاپور، اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند تا زمانی که درگیری نظامی در خاک این کشور به پایان نرسیده باشد، به پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندد: “در رابطه با اجلاس سران آتی ناتو در ویلنیوس باید بگویم که ما مسلما از مسیر اوکراین برای عضویت در ناتو حمایت می ‌کنیم. ولی همه می‌دانند که این مساله نمی‌تواند در حالی که درگیری همچنان ادامه دارد، اتفاق بیفتد.

پیش از این، دولت بریتانیا از ارسال موشک‌‌های کروز دوربرد از مدل «استورم شادو» به اوکراین خبر داده بود. روسیه بارها از کشورهای غربی به‌دلیل تامین تسلیحات اوکراین انتقاد کرده و هشدار داده است که اعضای ناتو به‌گونه عملی به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌‌اند.