وزیر دفاع جدید چین در یک تماس ویدئویی با سرگئی شویگو همتای روسی خود اعلام کرد که ارتش‌های دو کشور به‌طور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد. طبق بیانیه وزارت دفاع چین دونگ جون امروز(چهارشنبه، ۱۱ دلو) در این تماس گفت که ارتش‌های مسکو و پکن روابط نظامی دو جانبه را به‌منظور رسیدن به یک سطح […]

وزیر دفاع جدید چین در یک تماس ویدئویی با سرگئی شویگو همتای روسی خود اعلام کرد که ارتش‌های دو کشور به‌طور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد.

طبق بیانیه وزارت دفاع چین دونگ جون امروز(چهارشنبه، ۱۱ دلو) در این تماس گفت که ارتش‌های مسکو و پکن روابط نظامی دو جانبه را به‌منظور رسیدن به یک سطح عالی‌تر ارتقاء خواهند داد تا نقش بزرگ‌تری در پاس‌داشت ثبات و امنیت جهانی ایفا کنند.

دونگ اضافه کرد که ارتش دو کشور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد و به تقویت اعتماد راهبردی متقابل ادامه می‌دهند.

روابط نظامی نزدیک چین و روسیه به‌ویژه پس از جنگ اوکراین باعث نگرانی غرب بوده‌است. کشورهای غربی از جمله امریکا بارها از چین خواسته‌اند که در جریان جنگ با اوکراین به روسیه کمک نکند.

ارتش‌های دو کشور در ماه جولای سال گذشته میلادی رزمایش‌های دریایی و هوایی در دریای جاپان برگزار کردند. ماه گذشته میلادی کوریای ‌جنوبی هنگام ورود هواپیماهای نظامی چین و روسیه به محدوده دفاع هوایی این کشور مجبور به بلند کردن جنگنده‌های خود شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv