مقامات چینی در دیدار با الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک، تأکید کردند که چین و اروپا نیاز به راه‌های ارتباطی بیشتری دارد. الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک برای دیدار با مقامات چینی روز (جمعه، ۲۲ جدی) وارد پکن شده بود، با شی جین پینگ رئیس‌جمهور و لی چیانگ نخست‌وزیر چین دیدار کرد. شی در این دیدار با اشاره به این‌که […]

مقامات چینی در دیدار با الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک، تأکید کردند که چین و اروپا نیاز به راه‌های ارتباطی بیشتری دارد.

الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک برای دیدار با مقامات چینی روز (جمعه، ۲۲ جدی) وارد پکن شده بود، با شی جین پینگ رئیس‌جمهور و لی چیانگ نخست‌وزیر چین دیدار کرد.

شی در این دیدار با اشاره به این‌که پکن برای توسعه روابط چین و بلژیک اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت که همکاری دوجانبه از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در ۵۳ سال پیش نتایج مثمر را به همراه داشته‌است و به نفع دو ملت بوده‌است.

وی افزود: پکن و بروکسل هر دو از جهانی شدن اقتصادی بهره‌مند هستند و منافع مشترکی در قبال حمایت‌گرایی و حفظ تجارت آزاد دارند.

وی همچنین خواستار ایجاد یک محیط تجاری منصفانه، شفاف و بدون تبعیض برای شرکت‌های چینی شد.

در این حال، الکساندر دی کرو در این دیدار با بیان این‌که روابط پروکسل و پکن، تأثیری برای روابط کشورهای اروپایی با چین داشته‌است، خاطرنشان کرد که بلژیک به سیاست چین واحد پایبند خواهد بود و گفت‌وگوی صریح با پکن برای گسترش تفاهم و توسعه مستمر و روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره، انجام خواهد داد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv