درحالی که طی چند روز گذشته تنش‌ها میان مانیل و پکن در دریای جنوبی چین بار دیگر بالا گرفته‌است، چین اعلام کرد که ایالات متحده، فیلیپین را بازی‌چه دست خود در این منطقه مورد مناقشه قرار داده‌است. مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز (چهارشنبه، ۱۶ حوت) به خبرنگاران گفت: «پکن از واشنگتن می‌خواهد که از […]

درحالی که طی چند روز گذشته تنش‌ها میان مانیل و پکن در دریای جنوبی چین بار دیگر بالا گرفته‌است، چین اعلام کرد که ایالات متحده، فیلیپین را بازی‌چه دست خود در این منطقه مورد مناقشه قرار داده‌است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز (چهارشنبه، ۱۶ حوت) به خبرنگاران گفت: «پکن از واشنگتن می‌خواهد که از فیلیپین به‌عنوان بازی‌چه دست خود به‌منظور ایجاد دردسر در دریای جنوبی چین استفاده نکند».

به‌دنبال ادعاها در مورد این‌که کشتی‌های گارد ساحلی چین با قایق‌های فیلیپینی برخورد کردند، مانیل روز (سه‌شنبه، ۱۵ حوت) سفیر چین را احضار کرد.

پکن از اقدام‌های خود در این خصوص دفاع و تصریح کرده‌است که تدابیر کنترلی را در مقابل کشتی‌های فیلیپینی به‌کار برده تا جلوی نفوذ غیرقانونی آن‌ها به آب‌های تحت حاکمیت خود را بگیرد.

علاوه بر این، پکن کشتی فیلیپینی را متهم به برخورد عامدانه با یک کشتی چینی کرده‌است.

مائو نینگ در نشست خبری تأکید کرد: «فیلیپین نباید خود را تحت فرمان آمریکا قرار دهد. عزم چین برای دفاع از حقوق و منافع مشروع خود تزلزل ناپذیر است و تلاش‌های ناقض حقوق و تحریک‌آمیز فیلیپین به جایی نخواهد رسید».

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv