مقام های چین امروز (چهارشنبه، ۲۷ جدی) اعلام کردند، هدف این کشور مبنی بر توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان مقابله با مداخله خارجی و تعدادی کمی از جدایی‌طلبان در این جزیره است، اما تایوانی‌ها باید از ″سوءگیری″ علیه چین خودداری کنند. حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز […]

مقام های چین امروز (چهارشنبه، ۲۷ جدی) اعلام کردند، هدف این کشور مبنی بر توسل به زور برای تحت کنترل درآوردن تایوان مقابله با مداخله خارجی و تعدادی کمی از جدایی‌طلبان در این جزیره است، اما تایوانی‌ها باید از سوءگیری علیه چین خودداری کنند.

حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، ادعای حق حاکمیت چین را رد کرده اما بارها هم پیشنهاد مذاکره داده که از سوی پکن رد شده‌است. چین می‌گوید، تنها زمانی مذاکرات را قبول می‌کند که تایپه دو طرف تنگه تایوان را بخشی از “چین واحد” بداند؛ شرطی که دولت کنونی تایوان آن را رد کرده‌است.

چن بینهوآ، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین در یک نشست خبری در پکن گفت که نتیجه انتخابات در تایوان این ماهیت را تغییر نمی‌دهد که این جزیره، چینی است و در نهایت با ما متحد می‌شود.

وی افزود: «توسل به زور توسط پکن علیه تایوان برای مردم این جزیره نیست. ما مداخلات خارجی و تعدادی معدود از جدایی‌طلبان و فعالیت‌های جدایی‌طلبی آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم».

در یک‌سال‌و‌نیم گذشته چین دو بار مانورهای بزرگ نظامی را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرده و به‌صورت منظم جنگنده‌ها و ناوهایش را به تنگه تایوان فرستاده است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv