وزارت دفاع چین، روز (چهارشنبه، ۲۰ جدی) اعلام کرد مقامات ارتش این کشور به همتایان امریکایی خود گفته‌اند که هرگز در زمینه مسأله تایوان مصالحه نخواهند کرد و از آن‌ها خواسته‌اند فعالیت‌های تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند. در بیانیه وزارت دفاع چین درباره رای‌زنی مقامات ارتش چین با همتایان امریکایی خود که […]

وزارت دفاع چین، روز (چهارشنبه، ۲۰ جدی) اعلام کرد مقامات ارتش این کشور به همتایان امریکایی خود گفته‌اند که هرگز در زمینه مسأله تایوان مصالحه نخواهند کرد و از آن‌ها خواسته‌اند فعالیت‌های تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند.

در بیانیه وزارت دفاع چین درباره رای‌زنی مقامات ارتش چین با همتایان امریکایی خود که دوشنبه و سه‌شنبه در واشنگتن برگزار شد، آمده‌است که چین تأکید کرد هرگز درباره مسأله تایوان یا عقب‌نشینی نخواهد کرد و از امریکا خواست عرضه تسلیحات به این جزایر خودمختار را متوقف کند که این هفته قرار است انتخابات نیز در آن برگزار شود.

این بیانیه می‌افزاید: امریکا باید تماما دلایل اصلی مسائل ناوبری و امنیت هوایی را درک کرده، با جدیت نظامیان خود در خط مقدم خود را کنترل کند و از تبلیغات مبالغه‌آمیز بپرهیزد.
چین همچنین موضع جدی خود و نگرانی‌های عمده‌اش را درباره مسائل پیرامون منافع اصلی‌ آن و مسائل پربحث بین‌المللی را در این رای‌زنی‌ها برای طرف امریکایی تشریح کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا و شی جینپینگ همتای چینی او در نوامبر توافق کردند مذاکرات نظامی میان دو کشور از سر گرفته شود که بیش از یک سال است متوقف شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv