کاخ سفید افشای اطلاعات طبقه بندی شده به روسیه را از سوی دونالد ترامپ تکذیب کرد. رسانه های آمریکا گزارش دادند که رییس جمهور آمریکا، در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعات طبقه بندی شده ای را در رابطه با گروه تروریستی داعش آشکار کرده است. اما هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا […]

کاخ سفید افشای اطلاعات طبقه بندی شده به روسیه را از سوی دونالد ترامپ تکذیب کرد. رسانه های آمریکا گزارش دادند که رییس جمهور آمریکا، در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه، اطلاعات طبقه بندی شده ای را در رابطه با گروه تروریستی داعش آشکار کرده است.

اما هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است، که آقای ترامپ تنها درباره ماهیت تهدیدها و توانایی های آمریکا در برابر داعش صحبت کرده است. وی گزارش های مربوط به افشای اطلاعات طبقه بندی شده به روسیه را نادرست خوانده است. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که این اطلاعات محرمانه از سوی یکی از نهادهای اطلاعاتی آمریکا ارایه شده بود، و مجوزی برای انتشار و در میان گذاشتن آنها با روسیه، وجود نداشته است. در پی انتشار این گزارش، شماری از اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.