خبرگزاری اسوشیتدپرس با استناد به شواهدی تصویری از کشف دست کم پنج گور جمعی در میانمار که در آن مسلمانان روهینگیا دفن شده اند خبر داده است. شواهد و اطلاعتی که بازماندگان این کشتار جمعی در اردوگاه آوارگان بنگلادش در اختیار اسوشیتدپرس گذشته اند، حاکی است که قتل عام اقلیت روهینگیا در این منطقه به […]

خبرگزاری اسوشیتدپرس با استناد به شواهدی تصویری از کشف دست کم پنج گور جمعی در میانمار که در آن مسلمانان روهینگیا دفن شده اند خبر داده است.

شواهد و اطلاعتی که بازماندگان این کشتار جمعی در اردوگاه آوارگان بنگلادش در اختیار اسوشیتدپرس گذشته اند، حاکی است که قتل عام اقلیت روهینگیا در این منطقه به ماه اکتوبر سال گذشته مربوط می شود. بازماندگان قربانیان تاکید کرده اند که حمله ها کاملا از سوی سربازان ارتش میانمار برنامه ریزی شده بود و عاملان حمله پس از کشتار و قتل عام، اقدام به پنهان کردن آثار جرم خود کرده اند. شواهد نشان می دهد که نظامیان میانمار در این حمله ها نه تنها از سلاح گرم و سرد و انواع راکت و نارنجک استفاده کرده اند، بلکه با اسید سعی در سوزاندن چهره و بدن قربانیان کرده اند و سپس با حفر گودالهایی به دفن جمعی آنان پرداخته اند. این در حالیست که خانم یانگهی لی، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار روز پنجشنبه در جریان ارایه گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در این کشور بار دیگر برلزوم اعزام یک هیأت تحقیق برای واکاوی کشتار و قتل عام های متعدد اقلیت های قومی و مذهبی در این کشور تاکید کرده است.