یک کمیته پارلمان بریتانیا از نحوه مداخله این کشور در جنگ علیه رهبر سابق لیبیا انتقاد کرده است. کمیته امور خارجه پارلمان بریتانیا نتیجه تحقیقات در مورد مشارکت بریتانیا در عملیات هوایی علیه نیروهای معمر قذافی، رهبر سابق لیبیا را منتشر کرده و در آن گفته است که دیوید کامرون، نخست وزیر سابق بریتانیا، دارای […]

یک کمیته پارلمان بریتانیا از نحوه مداخله این کشور در جنگ علیه رهبر سابق لیبیا انتقاد کرده است. کمیته امور خارجه پارلمان بریتانیا نتیجه تحقیقات در مورد مشارکت بریتانیا در عملیات هوایی علیه نیروهای معمر قذافی، رهبر سابق لیبیا را منتشر کرده و در آن گفته است که دیوید کامرون، نخست وزیر سابق بریتانیا، دارای استراتیژی منسجم و مشخصی در این زمینه نبوده است و تصمیم به مداخله در این جنگ “بدون اطلاعات دقیق و قابل اعتماد” اتخاذ شده است.

درسال دوهزار و یازده پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، ائتلافی از چندین کشور عربی و غربی، از جمله بریتانیا و فرانسه، در حمایت از مخالفان مسلح حکومت لیبیا، حملات هوایی علیه نیروهای دولتی درآن کشور را آغاز کردند. در گزارش کمیته امور خارجه پارلمان بریتانیا آمده است که دولت این کشور نتوانست تشخیص دهد در مورد خطری که از سوی حکومت متوجه غیرنظامیان بود مبالغه شده است. به همین دلیل به لفاظی ‌های تهدید آمیز قذافی بهایی بیش از حد پرداخته است.