مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران صلاحیت چندین تن از بازرسان مجرب آژانس را لغو کرده‌است. رافائل گروسی، مدیرکل این آژانس در بیانیه‌‌ای، مدعی شد که تهران روز 〈شنبه، ۲۵ سنبله〉 او را از تصمیمش برای لغو اعتبار چندین تن از بازرسان مجرب و منصوب آژانس جهت فعالیت‌های راستی ‌آزمایی مطلع کرده‌است. […]

مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران صلاحیت چندین تن از بازرسان مجرب آژانس را لغو کرده‌است.

رافائل گروسی، مدیرکل این آژانس در بیانیه‌‌ای، مدعی شد که تهران روز 〈شنبه، ۲۵ سنبله〉 او را از تصمیمش برای لغو اعتبار چندین تن از بازرسان مجرب و منصوب آژانس جهت فعالیت‌های راستی ‌آزمایی مطلع کرده‌است.

در همین‌حال، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفته‌گی‌اش در خصوص اظهار نظر گروسی درباره تجدید نظر لغو مجوز بازرسان آژانس توسط ایران گفت که همکاری این کشور با آژانس ادامه خواهد داشت و کشورش مخالف سوء‌استفاده سیاسی از آژانس برای اهداف یکسری کشورهای خاص است. وی تاکید کرد که باید اجازه داده شود که آژانس فعالیت حرفه‌‌ای خود را دنبال کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تلاش غربی‌ها برای عدم رفع تحریم‌های موشکی ایران و تاثیر بر مسیر مذاکرات می‌گوید که کشورش متناسب با هر اقدامی که انجام شود، پاسخ متقابل خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست خبری راه آهن شلمچه به بصره را پروژه راهبردی خواند که بعد از سال‌ها مبتنی بر توافق دو کشور کلید خورده است. وی تاکید کرد که گام‌های اجرایی شدن آن برداشته شده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنان درباره مذاکرات ایران و عربستان تاکید کرد که دو کشور بر اساس نقشه راه تعریف شده روابط‌شان را ادامه خواهند کرد.

کنعانی بخشی دیگری از سخنانش درباره سفر ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران به‌نیویورک گفت که آقای رییسی در نشست سالانه مجمع عمومی حضور خواهد یافت و در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv