سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی امروز اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا در آزمایش موشک میان برد کروز، و برنامه این کشور برای استقرار جنگنده اف – سی و پنج در اطراف شبه‌ جزیره کوریا، اقداماتی «خطرناک» است که باعث ایجاد «یک جنگ سرد جدید» در منطقه خواهد شد. در بیانیه ای کوریای شمالی «گفتگوی […]

سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی امروز اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا در آزمایش موشک میان برد کروز، و برنامه این کشور برای استقرار جنگنده اف – سی و پنج در اطراف شبه‌ جزیره کوریا، اقداماتی «خطرناک» است که باعث ایجاد «یک جنگ سرد جدید» در منطقه خواهد شد.

در بیانیه ای کوریای شمالی «گفتگوی همراه با تهدید نظامی» غیر ممکن خوانده شده و بار دیگر استقرار سلاح‌ های پیشرفته آمریکایی در کوریای جنوبی «تحریک جدی» خوانده شده است. پیش از این، چین و روسیه از آزمایش موشکی آمریکا انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین ‌المللی خوانده اند. با این همه قرار است امروز شواری امنیت سازمان ملل به درخواست چین و روسیه، موضوع آزمایش موشکی آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دهد. پنتاگون روز دوشنبه از آزمایش یک موشک کروز با بردی بیش از پنجصد کیلومتر خبر داد که اولین آزمایش واشنگتن از زمان خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌ های هسته ‌ای میان ‌برد محسوب می شود.