کوریای شمالی، تازه‌ ترین تحریم های شواری امنیت سازمان ملل علیه این کشور را به منزله اعلام جنگ خوانده و این تحریم ها را نقض آشکار حاکمیت دولت کره شمالی دانسته است. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه کره شمالی گزارش کرده است که تحریم های […]

کوریای شمالی، تازه‌ ترین تحریم های شواری امنیت سازمان ملل علیه این کشور را به منزله اعلام جنگ خوانده و این تحریم ها را نقض آشکار حاکمیت دولت کره شمالی دانسته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه کره شمالی گزارش کرده است که تحریم های تازه به معنی محاصره کامل اقتصادی این کشور است. این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش موشکی ماه گذشته کره شمالی، به تازگی تحریم ‌هایش علیه پیونگ یانگ را تشدید کرد، که بخش عمده صادرات فرآورده های نفتی به کره شمالی ممنوع می کند. این واکنش کوریای شمالی در حالی مطرح شده است که نمایندگان کوریای جنوبی و جاپان در امور هسته ای شبه جزیره کره، تاکید کرده اند که تحریم ها و فشارهای اقتصادی باید طوری باشد که کره شمالی حاضر به گفتگو شود.