ادامه اقدامات تحریک‌آمیز دولت و ملت رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین. این اقدامات از روز یک‌شنبه آغاز شد زمانی‌که وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل همراه با شماری از مقام‌ها و شهرک‌نشینان برمسجدالاقصی یورش بردند. هم‌چنان بنیامین نتنیاهو تصمیم گرفت تا جلسه هفته‌وار کابینه‌اش را در تونل زیر دیوار البراق برگزار کند. این همه باعث خشم […]

ادامه اقدامات تحریک‌آمیز دولت و ملت رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین.

این اقدامات از روز یک‌شنبه آغاز شد زمانی‌که وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل همراه با شماری از مقام‌ها و شهرک‌نشینان برمسجدالاقصی یورش بردند. هم‌چنان بنیامین نتنیاهو تصمیم گرفت تا جلسه هفته‌وار کابینه‌اش را در تونل زیر دیوار البراق برگزار کند. این همه باعث خشم شدید گروه‌های مقاومت فلسطینی شد. شماری از گروه‌های مقاومت، اقدامات اخیر رژیم اسراییل را تحریک‌آمیز و به مثابه یک جنگ مذهبی تهاجمی علیه مردم فلسطین بیان کردند. جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسراییل با یورش بر مسجدالاقصی و برگزاری نشست وزیران در بیت‌المقدس اشغالی، آزادی‌های مذهبی را نقض کرده‌است.

محمد حماده، سخنگوی حماس در شهر قدس می گوید: ″بن گویر وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونستی به‌دنبال تهاجمات خود به مسجدالاقصی است تا از حضور دولت فاشیستی کنونی استفاده کند و شرایط را تغییر دهد. حمله بر مسجدالاقصی یک تجاوز آشکار به آزادی عبادت و یک جنگ مذهبی اعلام شده علیه فلسطینی‌‌ها است″.

در این حال، ایالات متحده امریکا، قطر، ترکیه، عربستان سعودی و اردن؛ یورش مقام‌های رژیم اسراییل بر مسجدالاقصی را نکوهش کردند. این کشورهای در بیانیه‌های جداگانه از رژیم اسراییل خواستند که از اقدامات تحریک‌آمیز دوری کند.

وزارت خارجه امریکا می گوید: ″اماکن مقدس در بیت‌المقدس نباید برای مقاصد سیاسی استفاده شوند و ما از همه طرف‌‌ها می ‌خواهیم که به این مقدسات احترام بگذارند. شهرک‌سازی‌های جدید در هومش در کرانه باختری برخلاف وعده ‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جوبایدن رییس‌جمهور آمریکا است.″

گفتنی‌است که نظامیان رژیم اسراییل همچنان صبح روز دوشبنه در جریان یورش به اردوگاه بلاطه در نابلس و تیراندازی به سوی فلسطینی‌ها، سه فلسطینی را به شهادت رسانیدند و سه تن دیگر را زخمی کردند که حال یکی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده‌است.