گروه تحقیقاتی هالندی در باره علل سقوط و منفجر شدن هواپیمای مسافربری شرکت هوایی مالزیا در شرق اوکراین گزارشی را منتشر کرده است. گزارش نشان میدهد که، این هواپیمای مسافربری در اثر اصابت یک موشک “بوک” ساخت روسیه که از منطقه تحت کنترل جدایی طلبان روسیه شلیک شده، سقوط کرده است. ماریا زاخارووآ، سخنگوی وزارت […]

گروه تحقیقاتی هالندی در باره علل سقوط و منفجر شدن هواپیمای مسافربری شرکت هوایی مالزیا در شرق اوکراین گزارشی را منتشر کرده است.

گزارش نشان میدهد که، این هواپیمای مسافربری در اثر اصابت یک موشک “بوک” ساخت روسیه که از منطقه تحت کنترل جدایی طلبان روسیه شلیک شده، سقوط کرده است. ماریا زاخارووآ، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با رد این گزارش گفته است که، در این تحقیق از آغاز تاکنون تغییری بوجود نیامده و آن بر انگیزه های سیاسی متمرکز دانسته است. اما پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین شواهدی بکار رفته در این تحقیق را واقعی دانسته است. هواپیما شرکت هوایی مالزیا که روز هفدهم جولای دوهزار و چهارده از آمستردام عازم کوالالامپور بود در شرق اوکراین سقوط کرد و تمامی دوصد و نود و هشت سرنشین و خدمه آن جان باختند.