گفتگوهای لندن و اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا از این اتحادیه از روز دوشنبه به گونه رسمی در بروکسل پایتخت بلجیم آغاز شده است. دراین گفتگوها دو طرف بر تمرکز بر یک روند خروج منظم، مرتب و روان تاکید کرده اند. توافق در مورد شهروندان ساکن در هر یک از دو طرف، هماهنگی ‌‌های مرزی […]

گفتگوهای لندن و اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا از این اتحادیه از روز دوشنبه به گونه رسمی در بروکسل پایتخت بلجیم آغاز شده است.

دراین گفتگوها دو طرف بر تمرکز بر یک روند خروج منظم، مرتب و روان تاکید کرده اند. توافق در مورد شهروندان ساکن در هر یک از دو طرف، هماهنگی ‌‌های مرزی بین ایرلند و اتحادیه پادشاهی، و مبلغی که بریتانیا بابت تعهدات پیشین خود به اتحادیه اروپا باید بپردازد، در صدر این گفتگوها بوده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو طرف خاطر نشان کردند که چالش‌ هایی جدی در این مسیر وجود دارد که رسیدن به نتیجه نهایی تا پیش از مارچ دوهزار و نزده که بریتانیا باید کاملا از اتحادیه اروپا خارج شود، را دشوار می ‌کند. پس از برگزاری همه پرسی دوهزار و شانزده در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، که اکثریت مردم این کشور به خروج رأی دادند، بیست و هفت عضو دیگر این اتحادیه خواستار خروج هر چه سریع ‌تر بریتانیا شدند.