دولت یونان اعلام کرده است که از این پس کنترل و گشت های مرزی برای منع ورود مهاجران غیرقانونی که از ترکیه راهی این کشور می شوند و همچنین بازگرداندن پناهجویان به ترکیه و یا سرزمین مادری تشدید و تقویت می شود. هیاتی از وزارت خارجه و دفاع یونان پس از ورود بیش از شش […]

دولت یونان اعلام کرده است که از این پس کنترل و گشت های مرزی برای منع ورود مهاجران غیرقانونی که از ترکیه راهی این کشور می شوند و همچنین بازگرداندن پناهجویان به ترکیه و یا سرزمین مادری تشدید و تقویت می شود.

هیاتی از وزارت خارجه و دفاع یونان پس از ورود بیش از شش صد پناهجو به ساحل جزیره لسبوس تشکیل جلسه اضطراری دادند تا علیه مهاجرت های غیرقانونی تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند. شنبه گذشته، دولت یونان اعلام کرد، تدابیر ویژه مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی در همکاری با فرونتکس، آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا و ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، انجام می شود تا بیش از گذشته مهاجران به سرزمین های مادری خود بازگردانده شوند. همچنین دولت یونان تصمیم گرفته است مدت قانونی روند پناهندگی را کاهش دهد تا هر چه سریعتر آن دسته ای را که موفق به اخذ پناهندگی نشده اند، طبق قرارداد میان اتحادیه اروپا و انقره، به ترکیه بازگرداند.