مقام‌ها در برازیل می‌گویند که از آغاز بارندگی‌‌های توام با سیلاب تا کنون ۲۱ تن جان باخته اند و ۳۵۸  تن دیگر زخمی شده اند. بارندگی‌های شدید از اواخر ماه نوامبر سال روان میلادی به این سو در چندین ایالت این کشور ادامه داشته است. به گفته‌ی مقام‌های برازیل، دست‌کم پنج ایالت واقع در شمال […]

 مقام‌ها در برازیل می‌گویند که از آغاز بارندگی‌‌های توام با سیلاب تا کنون ۲۱ تن جان باخته اند و ۳۵۸  تن دیگر زخمی شده اند.

بارندگی‌های شدید از اواخر ماه نوامبر سال روان میلادی به این سو در چندین ایالت این کشور ادامه داشته است. به گفته‌ی مقام‌های برازیل، دست‌کم پنج ایالت واقع در شمال و جنوب شرق این کشور نیز در روز‌های اخیر شاهد بارندگی‌‌های شدید بوده است. در ایالت باهیا، سیلاب‌‌ها بیش از ۴۷۰ هزار تن را متاثر کرده است. دست‌کم در ۵۰ شهر سیلاب وارد منازل رهایشی و محلات تجاری شده است و مردم مجبور شدند تا اموال خود را رها کند. بر اساس آمار رسمی حکومت برازیل، بیشتر از ۴۳۲۰۰ تن در اثر این سیلاب‌ها بی‌ خانمان شده اند و ۴۳ هزار تن دیگر از خانه‌های ‌شان بی‌جا شده اند. مرکز نظارت ملی و هشدار آفات طبیعی برازل در ویب‌سایت خود نوشته است که در۳۲ سال گذشته، این شدید‌ترین بارندگی در ایالت باهیا بوده است.