حرکت جدید زیر نام”شورای ملی احزاب جهادی ” در افغانستان با حضور احزاب و گروه‌های پیشین جهادی اعلام موجودیت کرد. در مراسم گشایش این شورای شماری از چهره‌های بانفوذ سیاسی حضور داشتند. صبغت الله مجددی، یکی از رهبران جهادی، می گوید که اوضاع موجود افغانستان و مداخلات بیرونی آنان را وادار ساخته تسن تا دست […]

حرکت جدید زیر نام”شورای ملی احزاب جهادی ” در افغانستان با حضور احزاب و گروه‌های پیشین جهادی اعلام موجودیت کرد. در مراسم گشایش این شورای شماری از چهره‌های بانفوذ سیاسی حضور داشتند.

صبغت الله مجددی، یکی از رهبران جهادی، می گوید که اوضاع موجود افغانستان و مداخلات بیرونی آنان را وادار ساخته تسن تا دست به دست هم بدهند و چند تنظیم جهادی را در این اتحاد شامل سازند.آقای مجددی خاطر نشان می سازد که هدف ‌شان از ایجاد این حرکت نابودی فساد و آوردن امنیت در افغانستان و هم‌ چنان پشتی ‌بانی از کارکردهای خوب و حل‌ ساختن اشتباهات حکومت است.

مجددی هم‌چنان می افزاید که کشورهای هم‌سایه در افغانستان مداخله می‌کنند و آنان از این موضوع نگران هستند.این رهبر جهادی تاکید می کند که هراس ‌افگنان از سرحدات افغانستان وارد کشور می‌ گردند و آنان به خاطر مقابله با این قدرت‌های مخرب دست به دست هم داده ‌اند.

در همین حال کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهوری که در این مراسم سخن می گفت هدف از ایجاد شورای احزاب جهادی را حل چالش‌ها و بحران‌های به وجود آمده در کشور می داند.

به گفته ی او، این شورا در برابر اشتباهات و انحرافات حکومت انتقاد می کند و موضع روشن خود را اظهار خواهند کرد. معاون پیشین ریاست جمهوری در همین حال، داعش را تهدید جدی به امنیت کشور می داند و تأکید می کند که اجازه نخواهند داد تا افغانستان بار دیگر به لانه های هراس افگنی مبدل شود.

معاون پیشین ریاست جمهوری با تأکید بر حمایت از گفتگوهای صلح دولت افغانستان در چهارچوب پروسه ی مردمی، از گروه های مخالف می خواهد که به روند گفتگوهای صلح یکجا شوند.

در همین حال، احمد ضیا مسعود، نماینده ی ویژه ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت ‌داری خوب با اشاره با اختلافات قومی در کشور خاطرنشان می سازد که می ‌خواهند یک حزب فراگیر سیاسی را به وجود بیاورند.

این درحالیست که شماری از احزاب پیشین جهادی تاهنوز موضع شان در برابر این حرکت را اعلام نکرده اند و ظاهرأ شماری از احزاب سیاسی درین نشست به دلایل نا معلومی اشتراک ندارند.