بسم الله الرحمن الرحیم اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان در مورد تصمیم ایالات متحده مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، شهر بیت المقدس را که در آن مسجد الاقصی نخستین قبله و سومین مسجد مقدس مسلمانان جهان قراردارد، به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت […]

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان در مورد تصمیم ایالات متحده مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، شهر بیت المقدس را که در آن مسجد الاقصی نخستین قبله و سومین مسجد مقدس مسلمانان جهان قراردارد، به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته و از انتقال سفارت کشورش به این شهر خبر داده است.
این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده، مخالف همه اصول و میثاق های بین المللی و تعهدات جهانی اعلان شده از سوی ایالات متحده امریکا تلقی می گردد که ملت مسلمان فلسطین و همهء مسلمانان و عدالتخواهان جهان آن را یک اقدام غیر عادلانه و پایمال کردن حق مسلم یک ملت مظلوم می دانند. 
به باور جمعیت اسلامی افغانستان، این اقدام دونالد ترامپ نتنها به روند صلح و باز گردانیدن امنیت در منطقه خاور میانه کمک نخواهد کرد، بلکه بر بی ثباتی و خشونت بیشتر در خاور میانه دامن خواهد زد و زمینه های رشد افراط گرایی بیشتر را در منطقه و کشور های جهان به ویژه کشور های اسلامی مهیا خواهد نمود. 
جمعیت اسلامی افغانستان باور دارد که بدون به رسمیت شناختن حقوق مسلم ملت مسلمان فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، بحران خاورمیانه راه حلی ندارد، راه حلی که همهء مسلمانان جهان، سازمان ملل متحد و همه سازمان ها و نهادهای بین المللی از آن حمایت کرده اند. به رسمیت شناختن شهر بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل از سوی رئیس جمهوری امریکا این راه حل را دچار مشکل کرده و بر زمینه های بحران می افزاید.
لهذا جمعیت اسلامی افغانستان از دولت جمهوری اسلامی افغانستان می خواهد که به زودترین فرصت از طریق راه های دیپلوماتیک از سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت این سازمان، سازمان همکاریهای اسلامی و همه سازمان ها و کشور های طرفدار صلح و امنیت جهانی و ارزش های حقوق بشری بخواهد که جهت جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن این اقدام رئیس جمهوری امریکا مجدانه وارد عمل شوند و بدین گونه نگذارند که حقوق ملت مسلمان فلسطین ضایع گردد و منطقه بیش از این شاهد بحران و درگیری و بی ثباتی نشود.

و من الله التوفیق
جمعیت اسلامی افغانستان
١۶ قوس ١٣٩۶خورشیدی