محمد فایق هشام روس ها که از ماه سپتمبر علیه داعش حملات هوایی را براه انداخته اند و در این عمل شان با قاطعیت دفاع کردند، با حملات هوایی قدرت نمایی نظامی کردند و با سقوط طیارۀ شان از جانب ترک ها- قدرت اعمال تحریم شان را و نیز توانایی شان را نشان دادند. روس […]

محمد فایق هشام

روس ها که از ماه سپتمبر علیه داعش حملات هوایی را براه انداخته اند و در این عمل شان با قاطعیت دفاع کردند، با حملات هوایی قدرت نمایی نظامی کردند و با سقوط طیارۀ شان از جانب ترک ها- قدرت اعمال تحریم شان را و نیز توانایی شان را نشان دادند. روس ها نشان دادند که در سوریه به حملات هوایی شان رقیبی ندارند و در خصوص کشورهای حامی مجاهدین سوریه وانمود کردند که کشوری وجود ندارد تا بر ضد روس ها کاری کند.

این که بعضی ها جنگ در سوریه را جنگ مذهبی می خوانند در اشتباه کامل بسر می برند. قاطبۀ ملت سوریه به تعصب اندک ارجی قایل نیستند و همین گونه بیشترین رزمنده گانی که در سوریه می رزمند بر تعصب خط بطلان کشیده اند. آنان در جنگی که قرار دارند، قبل از آن خواستار احقاق حقوق شان شدند و زمانی که بدین خواستۀ شان با میلۀ تفنگ جواب رد داده شد، ناچارشدند تا حق شان را با تفنگ بستانند. و می شود گفت که این جنگ، جنگی میان حق و باطل است

مردم مظلوم سوریه بر دولت سوریه که میراثی بر مردم آن مام مقدس حکومت می راند، به عنوان پاسداران و وابسته گان مذهبی علیه آن ها جنگ را روا نمی دانند؛ بلکه بزرگ ترین دلایل آنان سکولار بودن آن دولت، ستم گر بودن آن دولت ، میراثی بودن آن دولت، فاسد بودن آن دولت، یاری رسان بودنِ آن دولت به دشمنان اسلام، در طول حیات بعثی بودنش هیچ مرمی یی بر رژیم صهیونیستی شلیک نکرده است،  می باشد.  و نهایتاً هدف اصلی مردم سوریه، رسیدن به حق تعیین سرنوشت شان و گرفتن حق شان است.

بشار اسد مارکسیست با حمایت های منطقه یی و بین المللی خود وقتی از لبۀ پرتگاه نجات داده شد اکنون که کشورش را ذریعه حملات هوایی به مخروبه مبدل کرده و مردم شریف آن دیار را مجبور به هجرت و تباهی کرد و سیلی از مردم خود را بر ضد خود تحریک نمود، با استمداد جستن از وابسته گان منطقه یی و بین المللی خویش در صدد استمرار حاکمیت ستم گرانۀ خود است.

پس از پنج سال جنگ در سوریه، بسا از گروهک های سست عنصرِ، سکولار، ترسو، بزدل… که از سوریه فرار کردند و طمع به قدرت دارند و به غرب جهت بدست آوردن این مأمول پناه بردند وهیچ درفشی به نام اسلام تا کنون نزده اند، در این مدت با حمایت غرب خود را مذاکره کنندۀ اصلی گروه های مخالف دولت سوریه جا زده اند تا در صورت مصالحه درسوریه جایگاهی والاتر داشته باشند. و به آمال غرب به ترتیب ادای غلامی کنند. اکنون دیده می شود که گروه هایی که بر ضد دولت بی دین و منحرف بشار اسد مارکسیست شمشیر از نیام کشیده اند و تیغ بر گلوی داعش نهاده اند و در مبارزۀ دامنه دار و گسترده قرار دارند و متحمل مشقت ها و مصیبت ها شده اند، از جانب غربی ها، روس ها و نیروهای وفادار به بشار اسد، افراطی و تروریست خوانده می شوند و آنان را بیرون از مذاکرات قرار داده اند. روس ها هم که به مدد بشار اسد مارکسیست رسیده اند، ضمن این که به داعش حملات تبلیغاتی و حملات هوایی نمایشی  انجام داده اند، سایر گروه های جهادی این کشور را هدف گرفته اند. در حملاتی که روس ها به بهانۀ در هدف قراردادن داعش انجام داده اند بیشتر آن گروه های هدف قرار گرفته که هم برضد داعش و هم برضد نیروهای وفادار به بشار اسد مارکسیست می رزمند.

یکی از گروه های بزرگ جهادی که دمشق را به لرزه درآورد، و نیروهای وفادار به بشار در مهار حملات آن گروه عاجز آمدند و نیز آن گروه در جولای ۲۰۱۴ داعش را تحت شدیدترین و مهلک ترین ضربات از منطقۀ غوطه راند و داعش را دچار سردرگمی کرد و ابوبکر بغدادی آن گروه را صحوات و غیر اسلامی خواند و در حالی که انتحاری های داعش مردم منطقه غوطه را گروگان گرفتند و رهایی آن ها را منوط به خروج مجاهدان این گروه قلمداد کردند، مجاهدانِ مبارزِ این گروه در جنگ خانه به خانه و کوچه به کوچه نیروهای داعشی را یکی پس از دیگری به شمول انتحاریان شان هلاک کردند. و حتی این گروه حملات مرگبار پاریس را قبل از دیگران تقبیح کرد.

این گروه مجاهد و مبارز «جیش الاسلام» نام دارد و در پهلوی دیگر گروه های جهادی سوریه علیه داعش و نیروهای وفادار به بشار اسد مارکسیست ، کارنامه دارد.

رهبر گروه جیش الاسلام “زهران علوش” نام دارد و او فرزند عبدالله علوش از چهره های شناخته شدۀ اخوان المسلمین سوریه است و زهران علوش ماستری علوم اسلامی را داشته است . وی پنج سال مجاهدت و مبارزۀ خویش را رادمردانه و جسورانه در راه اعلای کلمۀ الله و استقرار نظام اسلامی و یک عمر دعوت و دعوت گری و نیز دو بار زندانی شدن را ثبتِ در تاریخ مبارزان سوری کرده است.

در جمعۀ گذشته ۲۵ دسمبر در منطقۀ غوطه در حالی که جلسۀ نظامی را دایر کرده بود و قبل از آن امامت نماز جمعه را نمود، در اثر ده موشک مهلک که از جنگنده های روسی شلیک گردید در همان جلسه با فرماندهان ارشد این گروه، نخست زخم برداشت و سپس به شفاخانه انتقال داده شد و پس از آن جان به جان آفرین سپرد. هم سنگرانش خبر شهادت وی را کتمان کردند اما از شفاخانه این خبر به رویترز درز کرد و پس از تشییع جنازۀ آن شهید، رهبر گروه مزبور تعیین گردید. نتیجتاً زهران علوش با نوشیدن جام شهادت، در زمرۀ مبارزان و مجاهدان و شهیدان پیوست. خدایش بیامرز و سایر هم سنگران او را و دیگر مبارزان سوری را فتح مبین نصیب فرماید.

با شهادت این فرماندۀ جسور نیروهای وفادار به بشاراسد خواستند تا حمله یی وسیع بر این گروه نمایند؛ علاوه از این که به هدف نرسیدند، میدان هوایی مرج السلطان را که چند روز قبل به تصرف نیروهای وفادار به بشار اسد در آمده بود، از جانب نیروهای جبهۀ النصره آزاد گردید.

داعش بارها خواست تا وی را ترور کند و به این هدف خویش موفق نشد تا این که روس ها کار نا تمام کرد داعش را تمام کردند و در نتیجه دشمن داعش، روس ها و بشار اسد مارکسیست به شهادت رسید.