”مسلمانان باید با افراطیت مبارزه کنند“ عنوان مقاله‌ای بود که چندی پیش، به ویژه پس از رخداد تروریستی در پاریس پایتخت فرانسه، در رونامۀ (لوماند) چاپ  این کشور به قلم فتح الله گولن متفکر و نویسندۀ معروف ترکی به نشر رسیده بود. نشر این مقاله هم در فرانسه و هم در جهان اسلام بازتاب خوب […]

”مسلمانان باید با افراطیت مبارزه کنند“ عنوان مقاله‌ای بود که چندی پیش، به ویژه پس از رخداد تروریستی در پاریس پایتخت فرانسه، در رونامۀ (لوماند) چاپ  این کشور به قلم فتح الله گولن متفکر و نویسندۀ معروف ترکی به نشر رسیده بود. نشر این مقاله هم در فرانسه و هم در جهان اسلام بازتاب خوب داشت. این مقاله که با الهام از  اسلام میانه و استوار بر اعتدال و یک دیگر پذیری نگاشته شده است، موج جدیدی از خوش باوری ها را در میان مسلمانان ایجاد کرد. مسلمانان و حتی غیر مسلمانان، کسانی که  همواره ترور و خشونت را محکوم می کنند، از مقالۀ آقای گولن استقبال نمودند. فتح الله گولن نخستین کسی بود که بحث گفتگویی تمدن ها را در دهۀ نود میلادی مطرح کرد. پس از او آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران  نیز با رویکرد تازه گفتگویی تمدن ها ( اسلام و مسحیت) را مطرح کرد.

مقالۀ فتح الله‌گولن به زبان فارسی ترجمه شد و در چند روزنامه، در کابل نیز نشرگردید. در یک اقدام فراتر از آن،  روز پنج شنبه ۱۰جدی مرکز ”علمی و فرهنگی تسامح“ و انتشارات باران ” به استقبال از این مقاله، همایش یک روزه را  در کابل برگزار نمودند و پیرامون محتوای این مقاله بحت و تبادل صورت گرفت.

در کنفرانس تعدادی زیادی از شخصیت های علمی و فرهنگی و روزنامه نگاران حضور یافته بودند و به زوایای مختلف جریان (افراط و تفریط) تماس گرفتند. در یک کلام سخنرانان جریان افراط را محکوم نموده و آن را ریشه یابی نمودند. نعمت الله شهرانی وزیر پیشین حج و اقاف، محمد علم ایزیدیار معاون مجلس سنا، آقایان ندیم، فردوس کاوش،  جیلانی زواک و نظری پیرامون ریشه های افراطیت، علل و معلول، نبرد بر سر هویت تمدنی، بی عدالتی در نظام بین الملل که منجر به رشد تروریسم و افراطیت گردیده است، تماس گرفتند.

حملات برضد رزمنده‌گان مومن…

این گروه مجاهد و مبارز «جیش الاسلام» نام دارد و در پهلوی دیگر گروه های جهادی سوریه علیه داعش و نیروهای وفادار به بشار اسد مارکسیست ، کارنامه دارد.

رهبر گروه جیش الاسلام “زهران علوش” نام دارد و او فرزند عبدالله علوش از چهره های شناخته شدۀ اخوان المسلمین سوریه است و زهران علوش ماستری علوم اسلامی را داشته است . وی پنج سال مجاهدت و مبارزۀ خویش را رادمردانه و جسورانه در راه اعلای کلمۀ الله و استقرار نظام اسلامی و یک عمر دعوت و دعوت گری و نیز دو بار زندانی شدن را ثبتِ در تاریخ مبارزان سوری کرده است.

در جمعۀ گذشته ۲۵ دسمبر در منطقۀ غوطه در حالی که جلسۀ نظامی را دایر کرده بود و قبل از آن امامت نماز جمعه را نمود، در اثر ده موشک مهلک که از جنگنده های روسی شلیک گردید در همان جلسه با فرماندهان ارشد این گروه، نخست زخم برداشت و سپس به شفاخانه انتقال داده شد و پس از آن جان به جان آفرین سپرد. هم سنگرانش خبر شهادت وی را کتمان کردند اما از شفاخانه این خبر به رویترز درز کرد و پس از تشییع جنازۀ آن شهید، رهبر گروه مزبور تعیین گردید. نتیجتاً زهران علوش با نوشیدن جام شهادت، در زمرۀ مبارزان و مجاهدان و شهیدان پیوست. خدایش بیامرز و سایر هم سنگران او را و دیگر مبارزان سوری را فتح مبین نصیب فرماید.

با شهادت این فرماندۀ جسور نیروهای وفادار به بشاراسد خواستند تا حمله یی وسیع بر این گروه نمایند؛ علاوه از این که به هدف نرسیدند، میدان هوایی مرج السلطان را که چند روز قبل به تصرف نیروهای وفادار به بشار اسد در آمده بود، از جانب نیروهای جبهۀ النصره آزاد گردید.

داعش بارها خواست تا وی را ترور کند و به این هدف خویش موفق نشد تا این که روس ها کار نا تمام کرد داعش را تمام کردند و در نتیجه دشمن داعش، روس ها و بشار اسد مارکسیست به شهادت رسید.